Ciresele de mai - beneficii si moduri de preparare

Home « Chefs « Retete

Începutul sezonului cireşelor este întotdeauna interesant, deoarece ne entuziasmează culoarea şi gustul lor, dar şi preparatele pe care le putem face cu ele. De la plăcinte, tarte şi până la piept de raţă cu sos, pe toate le putem face cu cireşe, fiind fructele care se potrivesc oricărei reţete.

Sunt cireşele sănătoase?! O, dah, sunt bogate în antioxidanţi, ajută la reducerea riscului de cancer, a problemelor inflamatorii şi a bolilor de inimă. Ele sunt sărace în calorii şi au un conţinut ridicat de apă. Cireşele conţin melatonină, care ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire şi la reglarea somnului, vitamina C, dar şi substanţe nutritive, cum ar fi potasiu şi betacaroten. O dietă bogată în cireşe s-a dovedit că ajută la reducerea ţesutului adipos din organism şi a colesterolului. Din moment ce au atâtea beneficii, cireşele sunt o parte vitală a dietei.

Câte calorii are o cireaşă? Doar 4 calorii, iar o ceaşcă de cireşe are 74 de calorii. Datorită conţinutului ridicat de apă, cireşele vor creşte nivelul de energie şi metabolismul. Pe lângă valoarea nutritivă importantă, cireşele sunt extrem de prietenoase în dietă.

Gustul magnific, dulce şi parfumat al cireşelor fac din deserturile şi gustările de după-amiază momentul oportun să ne bucurăm de darurile naturii. O modalitate foarte bună de a ne bucura de cireşe este să le încorporăm în granola de casă sau în orice dulce la care poftim. Cu fiecare muşcătură vom avea antioxidanţi din plin, valoare nutritivă de calitate şi multă savoare.

Granola Bar

Ingrediente: 2 căni fulgi de ovăz; 2 căni de făină; 1/4 ceaşcă de germeni de grâu; 1/4 ceaşcă seminţe de in; 2 linguriţe de scorţişoară; 200g cireşe tocate; 2 căni de nuci tocate (nuci pecan, fistic, seminţe de dovleac); 1/8 linguriţă de sare; 1/3 ceaşcă de miere; 1/2 cană ulei de măsline; 2 linguriţe extract de vanilie; 2 ouă

Mod de preparare: Încălzim cuptorul la 350 de grade şi tapetăm cu hârtie de copt o tavă dreptunghiulară. Amestecăm toate ingredientele într-un vas mare şi turnăm compoziţia în tava de copt. Cu o lingură de lemn apăsăm compoziţia până devine plată şi uniformă. Coacem pentru aproximativ 20 de minute, până când se rumenesc frumos.

 

Sau brioşe cu cireşe:

Ingrediente: 1/2 linguriţă de sare; 1 lingură praf de copt; 2 căni de făină; 1/2 cană de zahăr; 3/4 linguriţă scorţişoară măcinată; 1 cană de cireşe proaspete, tocate; 1/2 linguriţă extract de migdale; 1 ou mare; 1 cană de lapte; 1/4 ceaşcă de unt topit; ciocolat
ă
 

Mod de preparare: Ungem cu puţin ulei de măsline 15 cupe de brioşe. Încălzim cuptorul la 375 ° C. Într-un bol mediu amestecăm sarea, praful de copt, făina, zahărul şi scorţişoara. Adăugăm cireşele şi amestecăm uşor până se omogenizează compoziţia. În alt castron amestecăm oul, laptele, untul topit, ciocolata şi extractul de migdale, apoi turnăm ingredientele peste cele uscate. Umplem cupele de brioşe aproximativ 2/3 şi coacem brioşele cu cireşe cam 20-25 de minute.

 

 

Irina B.

sursa foto: pinterest.com

 

 

Publicat in: mai 2014
Etichete pentru acest articol: desert, gastronomie, mancare, retete culinare
Inapoi la categoria «« Chefs

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement