Fructul vedeta al verii

Home « Chefs « Retete

În acest sezon fierbinte de vară, nimic nu este mai suculent şi răcoritor decât pepenele roşu. Are toţi nutrienţii de care avem nevoie pentru a face faţă căldurii toride de afară. Este extrem de delicios, ne potoleşte setea şi ne asigură necesarul de apă şi electroliţi pentru a combate gradele din termometru. Pe lângă asta, este un diuretic natural care hidratează organismul şi un fruct suficient de dulce, însă sărac în calorii, numai bun de savurat chiar şi de cei care ţin regim.

Pepenele verde este unul dintre cele mai răcoritoare fructe, dar şi foarte hrănitor, numeroase studii demonstrând că soiurile roşii de pepeni sunt reginele licopenului. Fructul poate stimula energie, o porţie zilnică de pepene verde mărind nivelul de energie cu până la 23%. Acest lucru se datorează faptului că pepenele roşu conţine vitamina B6, pe care organismul o foloseşte pentru a sintetiza dopamină. Ca o baterie reîncărcabilă, acest combustibil de nucleotide dă energie pe tot parcursul zilei.

Pepenele roşu ajută la vindecarea mai rapidă a rănilor şi a altor probleme de piele. Fructul este dotat cu citrulină, un aminoacid pe care organismul îl transformă în arginină. La rândul ei, arginina accelerează livrarea de celule albe din sânge la ţesuturi şi ajută la regenerarea rapidă a pielii. Numeroase studii au arătat că aceste procese pot ajuta pielea să se vindece de 3 ori mai rapid.

Pepenele verde este o sursă excelentă de vitamina A, care este un puternic antioxidant natural. 100 g de fructe proaspete furnizează 569 mg sau 19% din cantitatea zilnică necesară de vitamina A. De asemenea, conţine potasiu, un component important al celulelor care ajută la echilibrarea ritmului cardiac şi al tensiunii arteriale. Astfel, protejează împotriva accidentelor vasculare cerebrale şi a bolilor cardiace.

Pepenii verzi sunt lipsiţi de calorii (doar 30 de calorii la 100 g) şi grăsimi, însă bogaţi în fitonutrienţi şi antioxidanţi, esenţiali pentru o sănătate optimă.

Iată câteva sfaturi de servire:

1. Pepenele verde proaspăt ar trebui să fie consumat ca atare, fără niciun fel de adaos, pentru a experimenta gustul delicios şi natural;
Cubuleţele de pepene roşu sunt un mare plus în salata de fructe sau în îngheţata de ciocolată;

2. Gem, şerbet, cocktail de fructe şi smoothies sunt câteva reţete hrănitoare şi delicioase care se pot prepara cu pepene roşu;

 

3. Seminţele de pepene roşu pot fi prăjite şi consumate ca o gustare, iar coaja poate fi consumată ca o legumă precum în ţările sudamericane

 

Irina B.

sursa foto: pinterest.com

 

Publicat in: iulie 2014
Etichete pentru acest articol: gastronomie, pepene rosu, pepene verde, retete culinare
Inapoi la categoria «« Chefs

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement