Hidrateaza-te si slabeste cu supe-crema de legume

Home « Chefs « Retete

Toamna este şi anotimpul supelor-cremă de legume, extrem de delicioase şi hrănitoare, cu puţine calorii şi uşor de preparat. Dacă îţi doreşti ca până la sărbători să mai scapi de câteva kilograme în plus, fără să suferi de înfometare, apelează la o cură cu astfel de supe şi vei vedea rezultate repede. Un bol cu supă hidratează organismul şi conferă imediat senzaţia de saţietate.

Alege să înlocuieşti prânzul sau cina cu:

Luni: Supă-cremă de mazăre (180 kcal/ porţia)

Ingrediente: 400 g mazăre fină; 1 morcov; 1 ceapă; 1 ardei gras roşu; 1 ţelină mică; 1 roşie; 1 lingură ulei de măsline; sare; piper

Mod de preparare: Curăţă şi spală mazărea, morcovul, ceapa, ardeiul gras, ţelina şi roşia. Taie legumele mari în cubuleţe şi pune-le la fiert cu puţină sare şi cu ulei de măsline. Când sunt gata, strecoară-le (păstrează apa în care au fiert acestea) şi începe să le pasezi până obţii o compoziţie cremoasă ca cea de piureu. Apoi amestecă treptat piureul rezultat cu zeama rămasă, sărează şi piperează după gust.

Marţi: Supă-cremă de sfeclă roşie (150 kcal/ porţia)

Ingrediente: 2 sfecle roşii; 1 cartof; 120 g iaurt; 1 ceapă roşie; 1 lingură ulei de măsline; sare; piper

Mod de preparare: Curăţă legumele, taie-le cubuleţe şi pune-le la fiert. După ce au fiert, mixează-le pe toate într-un blender, apoi adaugă ulei de măsline, sare şi piper după gust şi amestecă-le din nou. La final, după ce o pui în farfurii, serveşte supa-cremă cu o lingură de iaurt şi cu crutoane de pâine integrală.

Miercuri: Supă-cremă de ciuperci (160 kcal/ porţia)

Ingrediente: 300 g ciuperci de la conservă; 1 ceapă mică; 1 ardei iute; 2 căţei de usturoi; 1 lingură ulei de măsline; 120 g iaurt obişnuit; cimbru; pătrunjel verde; sare; piper

Mod de preparare: Curăţă ceapa, tai-o peştişori şi căleşte-o în ulei de măsline. Adaugă ciupercile tăiate şi o cană cu apă şi lasă-le să fiarbă 20 de minute. Sărează şi piperează după gust, adaugă usturoiul pisat, ardeiul iute şi mixează supa până devine fină. Presară pătrunjel tocat şi cimbru şi serveşte-o cu o lingură de iaurt.

Joi: Supă-cremă de varză (150 kcal/ porţia)

Ingrediente: 1 varză potrivită; 1 ceapă mare; 2 roşii; 2 ardei graşi; 1 ţelină; 2 morcovi; verdeaţă (pătrunjel şi leuştean); 2 linguri ulei de măsline; piper; sare

Mod de preparare: Pune toate legumele la fiert într-o oală. Când vezi că încep să clocotească, adaugă uleiul, sarea şi o parte din verdeaţă. Când s-au fiert bine, adaugă şi roşiile tocate, mai lasă pe foc cam 10 minute, apoi pune piperul şi verdeaţa. Strecoară amestecul de legume, pune-l în blender şi mixează totul bine până obţii o cremă fină.

Vineri: Supă-cremă de praz (185 kcal/ porţia)

Ingrediente: 5 fire de praz; 2 morcovi; 1 cartof; 2 cepe; 1 lingură ulei; leuştean; sare; piper

Mod de preparare: Curăţă ceapa, tai-o fin şi căleşte-o în ulei. Într-o oală, toarnă doi litri de apă, celelalte legume tăiate cubuleţe şi lasă-le să fiarbă. Când au fiert toate, mixează supa şi presară leuştean tocat, sare şi piper după gust.

Sâmbătă: Supă-cremă de dovleac (190 kcal/ porţia)

Ingrediente: 500 ml supă de legume; 250 g dovleac; 100 ml smântână; 1 ceapă; 1 morcov; 1 ţelină; 1 cartof; 30 g unt; 100 ml vin alb sec; pătrunjel verde; crutoane din pâine albă prăjite

Mod de preparare: Spală şi curăţă legumele, apoi taie-le cubuleţe. Căleşte întâi ceapa câteva minute, cu puţin unt. Adaugă legumele tăiate cubuleţe şi căleşte-le împreună, pentru o aromă mai intensă. Spre sfârşit, adaugă şi pătrunjelul tocat mărunt. Stinge cu vin alb, iar după ce se evaporă aproape tot vinul, adaugă supa de legume.

Fierbe supa până se pătrund bine legumele, după care mixează totul cu blenderul, până devine fină şi cremoasă. Adaugă smântâna dulce şi mai lasă câteva minute pe foc mic.

La final, serveşte supa-cremă cu crutoane de pâine albă, rumenite şi deasupra presară puţin pătrunjel tocat fin.

Duminică: Supă-cremă de linte roşie (160 kcal/ porţia)

Ingrediente: 150 g linte roşie; 1 ceapă mare; 1 morcov; 30 ml ulei; 1 lingură pastă de tomate; sare; boia de ardei dulce

Mod de preparare: Spală bine lintea în câteva ape, apoi pune-o la fiert, în 1,5 l apă, pentru 25 de minute. Separat, sotează puţin ceapa şi morcovul (tăiate mărunt) în uleiul încins, apoi adaugă pasta de tomate şi 200 ml apă fierbinte. Lasă să fiarbă totul cam 10 minute. După ce lintea s-a fiert, scurge-o de apă şi adaug-o peste legume. Mixează cu blenderul compoziţia de legume şi sărează după gust.

La final, serveşte supa-cremă în boluri, deasupra stropeşte cu câteva picături de ulei şi presară 1 vârf linguriţă de boia (pentru decor).

 

Irina B.

sursa foto: goodfon.com
 

Publicat in: octombrie 2013
Inapoi la categoria «« Chefs

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement