Postul Craciunului

Home « Evenimente « Calendar

Postul Crăciunului mai este numit şi Postul Ignatului, Postul Sfântului Martin sau Adventul, care durează 6 săptămâni, de dinaintea Crăciunului.

 

Primele informaţii despre Postul Crăciunului datează din secolele al IV-lea şi al V-lea. La început, creştinii nu posteau la fel în această perioadă. Unii posteau 7 zile, iar alţii posteau 6 săptămâni. Postul de 40 de zile (care începe anul acesta pe 14 noiembrie) a fost hotărât oficial cu ocazia Sinodului de la Constantinopol din 1166. Postul de 40 de zile aminteşte de abstinenţa lui Iisus Christos care S-a retras într-un loc pustiu, timp de 40 de zile, fără să mănânce (Evanghelia după Matei, cap. 4).

 

Postul are efecte benefice asupra organismului uman, contribuind la reechilibrarea lui şi la eliminarea toxinelor acumulate în corp, spun nutriţioniştii. Ei mai recomandă şi o bună hidratare a corpului - cca. 1,5-2 litri de apă pe zi - pentru ca să se poată realiza procesul de detoxifiere. Pentru ca dieta de detoxifiere să ofere beneficiile dorite asupra organismului, este indicat să mâncăm cereale integrale, fructe şi legume proaspete.

 

Liderii spirituali ortodocşi recomandă celor care postesc în această perioadă (14 noiembrie - 24 decembrie) să îşi însoţească postul cu fapte bune, rugăciuni şi atitudini binevoitoare faţă de semeni. "Postul complet este atunci când un creştin îl ţine nu numai în plan fizic, material, trupesc, ci, mai ales, spiritual. În post se intensifică regimul de rugăciune, de interiorizare şi de meditaţie... Această preocupare produce, de fapt, o reechilibrare a fiinţei umane, o reechilibrare în raport cu Dumnezeu, cât şi în raport cu semenii", a declarat părintele Nicolae Dascălu, consilier patriarhal.

 

Organismul are nevoie de purificare, iar renunţând la produsele de provenienţă animală (carne, mezeluri, brânză, ouă) în favoarea fructelor şi a legumelor, organismul va începe să elimine o bună parte din toxine şi te vei simţi mai bine. Ciupercile, fasolea, năutul, mazărea, orezul, cartofii, măslinele, varza, conopida etc suntcele care stau la baza dietei de post. Cu cât alimentaţia este mai divesificată, cu atât mai mult oferim corpului nutrienţii necesari.postul Craciunului

 

Postul este mult mai complex, este o perioadă în care punem mai mult accentul pe noi înşine şi pe echilibrul nostru interior. Astfel, în post ar trebui să ne controlăm mai bine reacţiile faţă de cei din jur, să facem o triere mai atentă a lucrurilor care ajung să ne enerveze, să ne streseze şi să ne afecteze şi, bineînţeles, să alegem cu grijă ceea ce mâncăm, astfel încât să ne purificăm organismul, fără să-l privăm însă de elementele nutritive de care are nevoie pentru a funcţiona la parametri optimi. Iar de aici, bineînţeles, decurg o serie de beneficii care ar trebui să ne ofere motivaţia necesară pentru a nu ceda tentaţiilor culinare sau comportamentului instinctual.

 

Din cele 40 de zile de post de dinaintea Crăciunului, 16 au dezlegare la peşte. Astfel, chiar dacă postim, nu vom fi privaţi de proteinele de calitate şi de acizii graşi Omega 3 din peşte. Consumul de peşte conţine agenţi ce reduc inflamaţiile şi, prin urmare, atenuează durerile articulare. În plus, peştele este benefic în caz de hipertensiune arterială şi reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge.

 

                                                                                                                                                                   Autor: IRINA B.

Publicat in: noiembrie 2012
Etichete pentru acest articol: postul Craciunului, retete de post, sanatate, sarbatori
Inapoi la categoria «« Evenimente

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement