"Black Friday" - start la cumparaturi

Home « Evenimente « În Lume

"Black Friday" a devenit, în ultimii ani, weekend-ul în care se dă startul sezonului cumpărăturilor pentru Sărbători, un fel de "pelerinaj" al reducerilor de tot felul.

 

Black Friday (Vinerea Neagră) este prima vineri după Ziua Recunoştinţei şi marchează debutul cumpărăturilor de Crăciun în SUA. De anul trecut această sărbătoare a fost preluată şi de retailerii români.

 

Denumirea "Black Friday" provine din Philadelphia, unde era folosită pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoştinţei. În prezent, termenul are conotaţii economice, întrucât în această perioadă retailerii se aşteaptă să intre "pe negru", adică să aibă profit, în comparaţie cu "pe roşu", adică pierderi.

 

În unele state americane, "Black Friday" este sărbătoare legală. Angajaţii fie primesc o zi liberă, fie îşi iau o zi de concediu.

 

Deşi, în mod normal, magazinele se deschideau oricum mai repede în această zi (de la 4 dimineaţa), anul trecut, retailerii au dat startul "Black Friday" încă de la miezul nopţii, pentru că cei mai devotaţi cumpărători obişnuiau să doarmă în faţa magazinelor, pentru a fi siguri că prind marile reduceri. Fenomenul, însă, continuă şi în prezent, mulţi dintre ei ocupându-şi un loc chiar şi cu câteva zile înainte!

 

"Black Friday" are loc anul acesta pe 23 noiembrie, zi în care vom putea cumpăra electronice, electrocasnice şi nu numai la preţuri mult reduse. Anul trecut PC Garage, eMAG, Flanco şi alţi retaileri au oferit clienţilor discount-uri valorice cuprinse între 10% şi 80% la toate categoriile de produse.

 

"Black Friday" marchează deschiderea sezonului de reducere, iar dacă anul trecut a fost un succes, anul acesta se preconizează a fi unul senzaţional, cu un trafic simultan de 200.000 de oameni, iar pe întreaga zi la trei milioane de persoane .

 

Este probabil cel mai interesant fenomen de cumpărături petrecut vreodată în România. Viralizarea online a informaţiilor despre promoţii s-a petrecut la o scară greu de imaginat şi fără nici un precendent. Informaţiile noastre din piaţă indică trafic şi vânzări de câteva ori mai mari decât într-o zi obişnuită la toate magazinele online româneşti din toate segmentele de piaţă, indiferent dacă şi-au anunţat sau nu participarea la Black Friday”, scria, anul trecut, Radu Apostolescu, vicepreşedintele companiei eMAG.

 

Printre brand-urile care au avut încasări colosale se numără eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, care a înregistrat, în "Vinerea Neagră" de anul trecut, 1,1 milioane de vizitatori pe site şi 90.000 de produse comandate în valoare de 8 milioane de euro; Flanco, Samsung, Zanussi etc.black friday

 

Televizoarele, notebook-urile şi maşinile de spălat rufe se numără printre cele mai cerute produse în "Black Friday", în România, reprezentând peste 55% din totalul vânzărilor (valoric).

 

Datorită "Black Friday"-iului de anul acesta, care va fi şi mai spectaculos, vom putea achiziţiona fie un aparat de făcut pâine în casă, fie un sandwich maker sau un slow cooker, fiind o bună oportunitate prin care ne putem cumpăra cadourile pentru sărbătorile de iarnă.

 

sursă imagine: hdwallpapersarena.com

 

Autor: IRINA B.

 

Publicat in: noiembrie 2012
Etichete pentru acest articol: aparate electrocasnice, Black Friday, eMAG, promotii, reduceri
Inapoi la categoria «« Evenimente

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement