Irio este, probabil, una dintre cele mai populare mâncăruri din Kenya. Este specifică tribului Kikuyu, aflat în centrul Kenyei. Este alcătuită din mazăre verde şi cartofi piure. După ce aceste două componente majore sunt fierte împreună, se adaugă porumb galben. Pentru o textură bogată, puteţi adăuga o cutie de fasole Pinto, spanac fin tocat şi ceapă. Cu puţină sare, piper şi boia de ardei presărate, Irio este gata!

Irio este de obicei servit cu tocană de carne. Ingredientele pentru Irio pot fi combinate în diferite feluri, după cum doriţi. Unii ar putea prefera să nu paseze cartofii în întregime, dar să-i prepare foarte moale. Alţii pot decide să adauge la sevire un strop de iaurt pe partea de sus, pentru un efect în plus.

Mod de preparare: Curăţaţi cartofii şi feliaţi-i în felii groase. Puneţi-le într-o oală mare cu apă şi fierbeţi-le. Lăsaţi pe foc până când cartofii sunt fragezi, dar să nu devină terci. Se toarnă apă şi se face un piure de cartofi cu mâna. Se adaugă năsturel tocat mărunt, mazăre şi porumb şi se amestecă totul până la omogenizare. Asezonaţi piureul cu unt, sare şi piper după gust. Se ornează la alegere şi se serveşte fierbinte.

Combinaţia de ingrediente oferă un echilibru sănătos de substanţe nutritive. În primul rând, datorită carbohidraţilor din cartofi ce oferă energie pentru organism. Apoi, prezenţa mare de vitamine în mixul de măcriş, spanac şi mazăre.

 

Porumbul galben conţine carbohidraţi, dar şi un complex de vitamine B. Pentru mine, porumbul în mâncare este ingredientul cel mai atractiv. Pe lângă faptul că este un aliment de bază sau o gustare, porumbul este, de fapt, un aliment unic, bogat în fitoproteine, care ne oferă beneficii antioxidante. Este o sursă bună de mangan. Are un conţinut bun de fibre şi oferă o senzaţie crocantă când este servit.

După cum am menţionat, atunci când îl serviţi cu tocană sau sos şi friptură, se transformă într-o mâncare foarte somptuoasă. Tocana de roşii va oferi o varietate de vitamine, cum ar fi vitamina C, A şi biotină. Friptura este o mare sursă de proteine animale de care corpul are nevoie. Pentru mulţi dintre cei care mănâncă regulat piure de cartofi şi se plictisesc, Irio este o distracţie, o alternativă sănătoasă. Eu nu aş lăsa ardeiul pentru nimic în lume. Porumbul galben trebuie să fie în cantitate suficientă, pentru că îmi place crocant! Friptură, hmmm! Îmi vine apă în gură!

Acest piure asezonat cu porumb, mazăre şi cartofi cu tocană şi friptură îţi va tenta întreaga familie să facă o schimbare. Piperul sau boiaua de ardei oferă o senzaţie plăcută care vă va face să cereţi mai mult.

Sigur că fiecare ţară vă prezintă felul de mâncare preferat. Vizitatorii sunt întotdeauna încurajaţi să le încerce. În orice excursie pe care o veţi face în Kenya, asiguraţi-vă că cereţi Irio. Sărbătorit în case şi servit în restaurante, nu puteţi rata acest fel de mâncare.

 

 

 

Autor: Tubonemi - Nigeria

sursa foto: mypearlproject.wordpress.com

 

Publicat in: iulie 2014
Etichete pentru acest articol: gastronomie, Irio, mancare, retete culinare
Inapoi la categoria «« Ghid

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement