Starbucks, simbolul cafelei de calitate

Home « Localuri « Cafenele

Nu am înțeles niciodată pe deplin de ce românii tind să ofere grandoare exagerată mărcilor străine care apar pe piața bunurilor de larg consum de la noi. Unii oameni vin în cafenelele Starbucks pentru a bea cea mai bună cafea, alții pentru a fi singuri cu gândurile lor sau, de ce nu, pentru a se întâlni cu prietenii şi pentru a afla ultimele noutăți. Dar cei mai mulți vin în aceste cafenele pentru toate motivele de mai sus, plus o mie de alte motive.

Starbucks și puţină istorie

Prima cafenea Starbucks a fost inaugurată în 1970, primind numele de la căpitanul secund din cartea "Moby Dick" a lui Herman Melville. Numele maritim părea potrivit la vremea aceea pentru magazinul care importa cele mai alese cafele pentru oamenii înfrigurați și însetați din zona Seattle. În anul 1982 Howard Schultz se alătură companiei și în urma unei călătorii în Italia se hotărăște, vrăjit fiind de succesul cafelei espresso, să introducă pe meniul Starbucks cafeaua mocha și caffe latte-ul. Și a fost poate una dintre cele mai bune decizii pe care le putea lua având în vedere că cei din Seattle au devenit brusc înnebuniți după noile sortimente de cafea. Anii 1990 constituie momentul în care Starbucks se extinde în afara Seattle-ului, mai întâi în restul Statelor Unite, iar apoi în întreaga lume. După ce a devenit una dintre primele companii care oferă acţiuni angajaţilor part-time, Starbucks ajunge o companie cu ofertă publică.

Starbucks în România

Starbucks a pătruns pe piața din România pe 17 aprilie 2007, inaugurând prima cafenea în Plaza România din București. Compania mai are cafenele în București Mall, Plaza România, America House, Băneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, dar și în Cluj și Timișoara. Name

În Bucureşti Mall există cea mai mare cafenea Starbucks din România, care este, totodată, şi prima din Europa de Sud-Est în care a fost implementat noul concept global de design "Regional Modern” Starbucks. Și dacă vă întrebați ce presupune exact design-ul "Modern Regional”, este vorba despre spații deschise, cu piese de mobilier inspirate din modele regionale și materiale relevante pentru cultura locală. Și pentru că tot spuneam că este cea mai mare atunci e cazul să dăm și câteva cifre care să susțină ce am spus. Suprafață de 360 de metri pătrați și 145 de locuri pentru clienți, plus cele în aer liber, oferă cafenelei aspectul și atmosfera de lounge. Pardoseala de ciment colorat, folosită pentru parter, îi dă un look modern-industrial, în timp ce la etaj se regăseşte un mediu cald şi primitor, creat prin picturile murale tradiţionale şi scândurile de lemn ca elemente de design.

Starbucks are toate caracteristicile unei afaceri formatate: marca puternică, manuale de operații, manual de identitate, manuale de training precum și rețeaua de unități dezvoltată în toată lumea.

Totuși contractele nu sunt de franciză. În America de Nord majoritatea cafenelelor Starbucks aparțin firmei. În cazul României, dezvoltarea mărcii se face printr-un contract de joint-venture al firmei-mamă cu partenerul său din Grecia, Marinopoulos Brothers. Împreuă au înființat Marinopoulos Coffee Company III SRL, firmă responsabilă cu derularea operaţiunilor din România.

Ce putem consuma la Starbucks?

Cappuccino, Latte, Venti şi Caffe Americano sunt câteva dintre sortimentele de cafea pe care le poți degusta în timpul vizitei la una dintre cafenelele Starbucks, indiferent de ţara în care te afli. Dar pentru că vara se va instala în câteva luni, e bine să știi că vei fi așteptat să te răcorești cu un pahar de Frappuccino sau poate cu un Starbucks Double Shot iced shaken espresso. La fel ca şi cafeaua, ceaiul de la Starbucks este o călătorie în care experienţa şi calitatea sunt însoţite de expertiza şi pasiunea echipei. În plus, puteți să vă astâmpărați foamea selectând dintre 4 feluri de sandwich-uri - cu bacon, salată și roșii, cu șuncă și cașcaval Cheddar, cu salam de Sibiu sau cu feta, roșii și verdețuri. În plus, brioşele, cheesecake-ul şi prăjitura cu morcov sunt de neuitat.

Nu putem încheia fără să vă spunem că o cafea medie, indiferent de felul ei, costă în jur de 9.5 lei, iar cele grande pot ajunge la 17 lei. Prăjiturile costă în jur de 11-20 de lei, iar sandwich-urile 12-14.5 lei.

Dacă îți place cafeaua, dacă îți plac desenele în spumă și aromele bogate atunci îți recomandăm să treci pe la Starbucks. Aici numărătoarea sigur nu se oprește la o cafea, ci începe abia de la a doua, doar nu degeaba este atât de iubit Starbucks în lumea întreagă.

 

Autor: Oana Calițu

Publicat in: aprilie 2012
Etichete pentru acest articol: arome, cafea, sandwich, Starbucks
Inapoi la categoria «« Localuri

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine
  • Restaurant Tapo

    Tapo  este locul rafinat care aduce impreuna conceptele de creative…

  • Acuarela

    În această sațietate culinară a apărut Acuarela Bufet , dornică…

  • La Madrileña

    La Madrileña este primul Spanish Restaurant & Wine Bar din…

  • Bucataria internationala la domiciliu

    Livram mancare din bucataria internationala la domiciliu sau birou preparata…

Advertisement