In oras, la un pahar de vin rose

Home « Profil « Baruri

Trebuie să mărturisesc că în multe winebar-uri n-am prea fost, însă unul care m-a lăsat mască (în mod plăcut) este "1000 de chipuri", care, culmea, chiar te face să ai mai multe feţe din momentul în care îi calci pragul.

Dat fiind faptul că această industrie a winebar-urilor a prins avânt începând cu anul 2008, mai mulţi antreprenori şi companii mai mari au dezvoltat conceptul şi treptat s-au impus în acest domeniu, spre placul iubitorilor de vinuri.

Ce am găsit la "1000 de chipuri"?

Păi, pe lângă meniul de vinuri care trebuie să includă neapărat şi etichete rare, premiate, millesime, acest winebar reuşeşte să-şi atragă targetul de clienţi şi prin diferitele concepte de servire a vinului: degustări simultane, adaptarea meniului de mâncare ce trebuie să pună vinurile în valoare şi invers, oferte şi evenimente dedicate prin care sunt scoase în evidenţă promovarea unui producător, soi sau a unei ţări.

La fel ca toţi iubitorii de vinuri, şi eu, la rândul meu, am căutat şi, din fericire, am găsit sortimente mai noi sau mai puţin accesibile, de care m-am îndrăgostit din prima.

Stând la un pahar de vin rose, am aflat că "1000 de chipuri" a fost deschis în primăvara lui 2008, pe strada 11 iunie, nu departe de Unirii, de doi antreprenori, Ştefan Ionescu şi Răzvan Adam, exact în perioada în care Capitala ducea lipsă de un astfel de bar închinat vinurilor.

Aşa cum declară însuşi proprietarul, Ştefan Ionescu, acest winebar "era ceva ce lipsea care, odată cu creşterea calităţii vinului românesc, trebuia să apară. Wine bar-ul e un concept ce ţine de civilizaţia şi cultura vinului. Scopul lui este să faciliteze accesul cât mai multor persoane la vinurile de calitate (…). Puţine locaţii oferă posibilitatea de a degusta înainte de a cumpăra sau de a compara vinurile între ele. Este plăcut să poţi compara la aceeaşi masă, în acelaşi moment, un Sauvignon Blanc din Noua Zeelandă, cu unul din Napa Valley sau Chile".

Nu e de mirare că s-a dezvoltat rapid, mai ales că este locul cu una dintre cele mai mari selecţii de etichete dintre locaţiile de gen din Bucureşti, peste 600 din 20 de ţări şi din România.

 

Ce-i drept, pe lângă pasiune, Ştefan şi Răzvan au trebuit să scoată bani grei din buzunar pentru a pune pe picioare un astfel de local. Mai exact, 450.000 de euro, sumă direcţionată în achiziţia şi amenajarea spaţiului (peste doi ani şi jumătate de renovări şi amenajări), dar şi pentru "dotarea" winebar-ului cu vinuri de la producători precum: Lacerta, Basilescu, Serve etc., dar şi de la producători din ţări consacrate: Franţa, Italia, Spania, Portugalia, Germania, Bulgaria, Slovenia, Georgia, SUA, Chile, Argentina, Uruguay, Noua Zeelandă, Australia.

Catalogul de vinuri este structurat pe tipul vinului şi pe soiuri, cu vinuri celebre, vinuri de terroir, vinuri brand, vinuri de autor de la crame-boutique produse în cantităţi limitate, precum şi vinuri bio ori fără alcool, şampanie, spumante, sherry, PorPorto, grappa.

Preţurile variază între 8 şi 100 lei/pahar, respectiv între 30 şi 2.500 de lei/sticla, în cazul vinurilor străine, şi între 40 şi 120 de lei/sticla, în cazul celor româneşti.

 

 

Irina B.

sursa foto: despretimpliber.com

Publicat in: august 2013
Etichete pentru acest articol: bar, baruri Bucuresti, bauturi alcoolice, vin, vinuri, winebar
Inapoi la categoria «« Profil

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement