Mic dejun low-carb

Home « Rețete « Eater

Fie că încerci să scapi de câteva kilograme sau doar îţi doreşti să mănânci sănătos dimineaţa, există multe beneficii sănătoase în ceea ce priveşte un mic dejun low-carb.

 

Numeroase studii au arătat că ziua începută cu mai multe proteine decât carbohidraţi previne oboseala, stimulează concentrarea mentală, reduce pofta de zahăr, suprimă pofta de mâncare şi masa musculară este definită. În plus, contrar tuturor speculaţiilor, proteinele ajută la pierderea în greutate.

Iată câteva modalităţi uşoare de a mânca un mic dejun low-carb:

 

Smoothies
 

Dacă îţi începi, de obicei, ziua cu un smoothie sănătos, fă-l chiar mai sănătos, prin combinarea fructelor şi a legumelor. Adaugă castravete, ştevie, spanac, migdale şi un strop de pudră de cacao în smoothie-ul tău, pentru a-l face mai dulce. Atunci când alegi doar fructe pentru smoothie, asigură-te că le foloseşti pe cele cu un conţinut scăzut de zahăr, cum ar fi mure, zmeură şi acai.
 

Fulgi de ovăz
 

Dacă eşti dependent/ă de fulgi de ovăz (ca mine), probabil că-ţi începi ziua cu un bol de fulgi de ovăz cald. Când vine vorba de fulgi de ovăz, unul dintre cele mai bune moduri de a mânca un mic dejun low-carb este mixarea ovăzului cu albuşuri de ou şi lapte de migdale (sau făină de nucă de cocos şi seminţe de chia, dacă eşti vegetarian), pentru a îngroşa fulgii de ovăz. Acestea vor reduce conţinutul de carbohidraţi şi vor stimula conţinutul de proteine.
 

Legume

Legumele oferă multe beneficii pentru sănătate şi sunt excelente la micul dejun. Adaugă câteva frunze verzi de salată sau aruncă bucăţi de ardei sau sparanghel în omleta de dimineaţă. Legumele sunt bogate în fibre care ajută la scăderea zahărului din sânge şi a nivelului de insulină (care determină creşterea în greutate.

Ouă

 

Ouăle sunt un superaliment pe care îl poţi folosi la un mic dejun low-carb. În cazul în care nu-ţi plac ouăle întregi, poţi utiliza doar albuşul prin turnarea lui în smoothie sau doar amestecă-l cu fulgi de ovăz. Ouăle sunt bogate în proteine şi reduc pofta de zahăr în cel mai scurt timp!

Pudr
ă de proteine

Pudra de proteine este de folos nu numai sportivilor care depun efort îndelungat, ci şi ţie, atunci când vrei să prepari un mic dejun low carb. Optează pentru o pudră de proteine de înaltă calitate, care nu conţine zahăr, ingrediente artificiale şi care are un nivel scăzut de carbohidraţi şi grăsimi. Pudra de proteină merge combinată cu fulgi de ovăz sau o poţi utiliza ca înlocuitor al făinei, pentru a face clătite şi brioşe.

Cafea

 

Dacă nu-ţi poţi imagina dimineaţa fără o ceaşcă de cafea, optează doar pentru o ceaşcă. În timp ce o ceaşcă de cafea pe zi ajută la îmbunătăţirea rezistenţei la insulină, mai multe ceşti de cafea pot da peste cap nivelul de insulină, la fel ca zahărul. Eventual, ia în considerare consumul de ceai verde în loc de cafea sau o cană de lapte cu migdale mărunţite.

Fără creme grase şi zahăr

Unul dintre cele mai simple moduri de a mânca un mic dejun low-carb este adăugarea de nucă de cocos neîndulcit sau lapte de migdale în cafea în loc de frişcă şi utilizarea şteviei în loc de zahăr. Pentru un mochaccino dimineaţa, încearcă să adaugi un strop de pudră de cacao.

Un mic dejun low-carb nu este atât de greu de preparat pe cât pare. Când este făcut corect, un mic dejun low-carb poate fi incredibil de satisfăcător şi delicios! Mai mult decât atât, nu trebuie să numeri caloriile nedorite. Un mic dejun bogat în proteine este una dintre cele mai eficiente alegeri pentru sănătatea ta.

 

 

 

Irina B.

sursa foto: sunnymorning.com

 

Publicat in: august 2014
Etichete pentru acest articol: gastronomie, low carb, mic dejun, retete culinare
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement