Meniu delicios pentru intreaga familie

Home « Rețete « Meniuri familie

De vrei să fii sănătoasă, include ouăle de prepeliţă în dieta ta. Te vor energiza şi îţi vor aduce şi acea stare de bine care să te ajute să funcţionezi la cote maxime.

Ouăle de prepeliţă sunt adevărate "bombe" cu sănătate, având de 5 ori mai mult fosfor, de 7,8 ori mai mult fier, de 6 ori mai multă vitamina B1 şi de 15 ori mai multă vitamina B2 decât oul de găină! Şi mai conţin vitaminele: A, D3, E, alături de minerale esenţiale, precum calciu, zinc, potasiu şi sulf.

Poţi beneficia de efectele lor introducându-le în meniul tău săptămânal sau făcând o cură cu ouă de prepeliţă.

Iată ce reţete gustoase poţi face:

Salată cu ouă de prepeliţă

Ingrediente: 10 ouă de prepeliţă fierte; 1 piept de pui; 250 ml iaurt; 4 felii de pâine prăjite; 4 roşii; 5-6 frunze de salată verde; 3-4 linguri ulei de măsline; sare; piper; cimbru; zeamă de lămâie; seminţe de susan

Mod de preparare: Taie carnea fâşii groase, tăvăleşte făşiile prin sare, piper, cimbru, apoi rumeneşte-le într-o cratiţă unsă cu puţin ulei de măsline. Paralel, prăjeşte feliile de pâine şi taie-le în cubuleţe. Taie făşiile de carne în cubuleţe, la fel procedează cu roşiile şi ouăle fierte. Aşază frunzele de salată verde pe platouri şi pune deasupra, împărţite în mod egal, cubuleţe de ouă, roşii şi carne de pui.

 

Pentru sos: Bate iaurtul cu telul adăugând treptat uleiul, ca la maioneză. Toarnă zeama de lămâie, sărează şi piperează după gust, apoi adaugă seminţele de susan. La final, toarnă sosul şi lasă salata 10 minute la rece înainte de a servi.

Ouă de prepeliţă umplute

Ingrediente: 400 g cartofi, tăiaţi în bucăţi mari; 16 ouă de prepeliţă; 100 g pesmet; 50 g făină; 25 g unt; 2 ouă, bătute; 2 linguri de lapte; ulei de măsline
pentru maioneză: 150 ml maioneză;1 lingură zeamă de lămâie

Mod de preparare: Pune cartofii într-o cratiţă mare, umplută cu apă, astfel încât să îi acopere şi fierbe-i suficient cât să nu se sfărâme. Apoi fierbe şi ouăle de prepeliţă, timp de două minute. Pasează cartofii până se transformă într-un piure gros, folosind zdrobitorul şi adăugând lapte şi unt.

Curăţă ouăle, taie-le în jumătăţi, ia-le gălbenuşul şi amestecă-l cu piureul de cartofi şi maioneză. Umple albuşurile fierte cu această compoziţie, apoi trece-le prin făină, ouă şi prin pesmet. Stropeşte-le cu zeamă de lămâie şi rumeneşte-le aşa încât să prindă o crustă maronie.

Chifteluţe din ouă de prepeliţă

Ingrediente: 300 g bucăţele de piept de pui; 200 ml ulei pentru prăjit; 12 ouă de prepeliţă; 1 ou de găină; 2 felii de pâine înmuiate în lapte; 2 legături ceapă; 1 legătură usturoi; 1 legătură mărar; 1 legătură pătrunjel; 5 linguri pesmet; sare; piper

Mod de preparare: Fierbe ouăle de prepeliţă până devin tari, apoi curăţă-le de coajă. Dă prin maşina de tocat carnea împreună cu pâinea înmuiată în lapte şi stoarsă. Adaugă ceapa, usturoiul şi verdeaţa tocate fin, oul crud, sare şi piper după gust şi omogenizează foarte bine. Împarte compoziţia în 12 bucăţi şi începe să îmbraci câte un ou de prepeliţă cu tocătură. Chifteluţele obţinute dă-le prin pesmet, apoi prăjeşte-le într-o tigaie.

Plăcintă cu legume şi ouă de prepeliţă

Ingrediente: 800 g spanac frunze; 1 roşie mare; 8 ouă de prepeliţă; 100 g caşcaval ras; 80 ml smântână; 1 ceapă roşie; 2 căţei de usturoi; 1 legătură ceapă verde; 1 pachet aluat de pateuri; 1 gălbenuş de ou; 2 linguri ulei; sare; piper; făină; verdeaţă proaspătă

Mod de preparare: Taie în jumătăţi roşiile spălate, opăreşte spanacul spălat bine, strecoară-l şi apoi toacă-l. Căleşte în uleiul încins ceapa tocată şi usturoiul tăiat felii subţiri. Adaugă spanacul şi smântâna şi fierbe-le înăbuşit circa 20 minute. Pune şi caşcavalul, sărează, piperează şi adaugă verdeaţa tocată. Fierbe ouăle tari şi curăţă-le de coajă.

Unge forma de copt cu ulei şi tapeteaz-o cu făină. Încinge cuptorul la 220 de grade Celsius. Presară un pic de făină pe masă şi întinde aluatul în două foi rotunde, una mai mare şi una cât forma de copt, de circa 3 mm grosime. Aşază foaia mai mare în formă, apoi pune jumătate din umplutură, ouăle şi restul de umplutură. Acoperă cu cea de-a doua foaie de aluat şi adună marginile, presându-le uşor, să se lipească bine aluatul. Unge cu gălbenuş plăcinta şi coace-o la foc potrivit circa 20-30 minute, până se rumeneşte frumos.

 

 

Irina B.

sursa foto: retete.unica.ro

Publicat in: octombrie 2013
Etichete pentru acest articol: gastronomie, meniuri de familie, placinta, retete culinare
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement