4 pasi sa renuntam la dependenta de zahar

Home « Rețete « Tips & Tricks

Ştiaţi că americanul de rând consumă până la 31 de kilograme de zahăr pe an? În mod ironic, am găsit această informaţie după ce am mâncat 10 prăjiturele (nu ştiu dacă să sar în sus de bucurie sau să plâng).

Nu trece o zi în care să nu poftim la un baton de ciocolată, tort sau la apetisantele negrese, corect, nu? Am încercat tot felul de gustări sărace în calorii, însă nu au funcţionat. Am sfârşit prin a mânca întreaga tabletă de ciocolată...La început, ne-am simţit deplin satisfăcute, însă, mai târziu, a intervenit sentimentul de culpabilitate.

"Cea mai mare problemă a dependenţei de zahăr este că duce la obezitate şi creşte riscul problemelor de sănătate, cum ar fi diabetul de tip II, boli de inimă şi chiar anumite forme de cancer ", spun doctorii Patricia Farris şi Brooke Alpert.

Tot mai multe femei aleg să renunţe total la zahăr atunci când ţin o dietă, fără să ştie câtă cantitate se ascunde în aşa zisele produse "light". Deşi nu este un obiectiv uşor, privarea de zahăr trebuie să se facă treptat, pentru a nu suferi organismul foarte mult.

Cred că şi tu te-ai confruntat cu acele momente în care, după ce ai avut o furie de dulce, ai "apelat" cu încredere la biscuiţii integrali care zăceau în dulap. În realitate, nu ai făcut decât să te păcăleşti singură, deoarece zahărul creează dependenţă şi te vei trezi că dai iama în dulciuri fără măcar să conştientizezi că faci rău.

Odată ce începem să renunţăm treptat la zahăr, vom vedea că senzaţia de oboseală şi de ceaţă va dispărea, iar cu timpul, sistemul nostru imunitar va deveni mai puternic în faţa bolilor şi virozelor.

Doamnelor, este timpul să renunţăm la dependenţa de zahăr, altfel riscăm să ajungem adevărate "sugarzilla". Iată mai jos patru paşi prin care ne putem rezolva dependenţa pentru dulce.

Pasul 1: Pregătirea emoţională

Nu este recomandat să renunţăm brusc la zahăr, ci treptat. În primă fază putem să reducem 20 % din cantitatea totală de zahăr, ca mai apoi, în următoarele două săptămâni, să mai tăiem din procentaj. Dacă recurgem la bruscarea organismului, vom oscila tot timpul între detoxifiere şi dependenţă. "Nu este nimic în neregulă cu a nu fi gata", spune Bernstein. "Dacă ne forţăm să facem o schimbare, această schimbare nu se va produce niciodată". Trebuie să conştientizăm că dependenţa de zahăr nu ne face decât rău.

Pasul 2: Planificarea strategiei

Acest lucru vine după ce am încercat de 1324 de ori să renunţăm la brioşele cu ciocolată sau la mousse-ul de vanilie. Specialiştii în nutriţie ne sfătuiesc să ne întocmim un plan strategic atunci când pofta de dulce va "lovi" din nou. Este bine să notăm de fiecare dată când râvnim la ceva dulce şi motivul declanşator. Apoi să decidem cum putem înlocui zahărul.
Este important să ne stabilim noi modalităţi prin care să înlocuim
obiceiurile vechi cu altele mult mai sănătoase.

Pasul 3: Menţinerea pe poziţii

De regulă, cu cât ne gândim la dulce, cu atât simţim nevoia de dulce. Am face orice să muşcăm dintr-o bucăţică de ciocolată sau dintr-o îngheţată. Pentru a păcăli această poftă este indicat să includem în dietă fructele, produsele lactate, cerealele, acele alimente care au adaos de zahăr natural. Un iaurt mic în care am pus fructe proaspete sau cereale integrale ne va scoate din impas.

Tot studiile în nutriţie au arătat că o dietă care conţine atât grăsimi, lipide, cât şi carbohidraţi este colacul de salvare atunci când vrem să scăpăm de dependenţa de zahăr. Motivul este simplu! O omletă la micul dejun, o salată pentru masa de prânz şi peşte la grătar, pui sau tofu plus legume la cină ne vor sătura, iar senzaţia de saţietate va fi de lungă durată, fără să mai existe pericolul să ciugulim dulciuri.

Oricât de greu ne-ar fi, nu trebuie să dăm înapoi! Rezultatele nu vor întârzia să apară!

Pasul 4: Paşi mici şi decizii importante

Într-o eră a vitezei, răbdarea a devenit un "lux". Ne dorim rezultate peste noapte şi să slăbim fără prea mult efort. De efectul yo-yo ştim toate. De aceea, un plan bine pus la punct, care să se întindă pe mai multe luni, ne va ajuta să scăpăm de dependenţa de zahăr şi, implicit, de-un stil de viaţă nesănătos. În caz contrar, procesul devine copleşitor şi va conduce la o masă târzie luată în oraş sau la McDrive-ul de lângă casă.

 

 

Irina B.

sursa foto: pinterest.com

Publicat in: mai 2014
Etichete pentru acest articol: briose, dulciuri, mancare, prajituri, tort, zahar
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement