Beneficiile alimentatiei bogate in fructe si legume

Home « Rețete « Tips & Tricks
Este deja un fapt bine stiut si dovedit prin studii clinice ca dieta sanatoasa este fundamentul unei sanatati bune si mai ales al prevenirii unor probleme de natura cardiaca, ce apar initial ca urmare a dietei hipersodate, bogate in colestrol si alte lipide, si lipsite de antioxidanti si substante care pot proteja vasele de actiunile nefavorabile ale unor agresori precum cei amintiti.
Specialistii in sanatate avertizeaza asupra pericolului care ne expunem organismul atunci cand consumam din abundenta alimente cu grasimi trans periculoase (in concentratii mari), acesta fiind si motivul pentru care multi producatori din industria alimentara si-au modificat retetele, astfel incat sa inlocuiasca intr-o proportie cat mai mare acizii grasi trans.
Pe lângă un stil de viaţă sănătos care presupune mişcarea zilnică, cel puţin 30 de minute şi respectarea orelor necesare de somn, cel puţin 7 ore de odihnă în fiecare noapte, pentru a ţine departe bolile sezonului rece trebuie să fim atenţi şi la ceea ce mâncăm, alimentele trebuie să fie de calitate, să aducă organismului nutrientii de care are nevoie, nu doar calorii.
Ca si celelalte fructe cu simburi, visina contine glicozida (substanta de natura vegetala care are in natura ei hidrati de carbon) activa din punct de vedere biologic - amigdalina, si de aceea folosirea visinelor scade frecventa si micsoreaza forta acceselor de inima, ajuta la tratarea citorva boli ale stomacului si sistemului nervos. Consumul zilnic de cireşe întăreşte, echilibrează şi remineralizează organismul, favorizează digestia, iar cercetătorii de la Universitatea Michigan au observat că persoanele care au ţinut cură pe bază de cireşe au reuşit să reducă ţesutul adipos din jurul taliei cu 54%. Mango are proprietăţi deosebite, prezentând numeroase beneficii asupra sănătăţii: reduce colesterolul, întăreşte sistemul cardio-vascular, reduce fragilitatea vasculară, are un puternic efect antioxidant şi imunostimulator, scade riscul apariţiei cancerului.
Fibrele din dieta, care se gasesc in legume, fructe, nuci, seminte si cereale integrale, te ajuta sa iti pastrezi un sistem digestiv sanatos, prevenind constipatia si scazand riscul unor boli, protejand impotriva bolilor de inima, diabetului si chiar a cancerului. Fructe - aici va puteti juca oricum - puteti folosi mere si pere curatate de coaja, kiwi, mango, seminte de rodie, catina de la congelator, fructe de padure proaspete sau congelate, ananas, banana si chiar avocado, care vor face smoothie-ul foarte cremos si va veni cu un aport important de minerale si grasimi sanatoase.
Alunele sunt foarte benefice consumate crude, bogate in cupru, potasiu, fosfor, calciu, vitamine B1, B2, B3, B6 si E, coenzima Q10 (antioxidanta, hipoglicemianta, protectoare cardiovasculara) si un antioxidant fenolic, resveratrol (neuroprotector, reduce riscul cancerului, cardioprotector).
Cultivarea ş folosire in alimetatie a morcovilor datează de mii de ani. Morcovii sunt o excelentă sursă de beta-caroten, vitamina A şi vitamina C. În plus, un recent studiu britanic a făcut legătura între carenţa în vitamina B8 (biotină), care de asemenea se găseşte în morcovi şi stările depresive sau oboseală.
În afara conţinutului foarte ridicat de apă (93%), vinetele conţin potasiu - mineral care ajută la stimularea inimii, magneziu - cunoscut pentru rolul său de combatere a stresului, calciu - pentru întărirea sistemului osos, vitamina A şi C pentru sistemul imunitar.
Cartoful - Din punct de vedere alimentar, cea mai importanta parte a tuberculului este miezul, care are culori de la alb la galben spre portocaliu, este foarte bogat in amidon si contine apa, oligoelemente (potasiu, magneziu, calciu) si vitamina C. Interesant este ca din punct de vedere terapeutic, cea mai importanta zona a cartofului este chiar coaja, adica partea care se arunca. In timp ce fasolea contine calciu, magneziu, fibre si alti nutrienti esentiali pentru sanatate, ea mai furnizeaza din plin si fitati, substante care interfereaza cu capacitatea organismului de a absorbi calciul.
Desi prea putin bagata in seama de cercetatori si de specialisti in tratamente naturiste, desi are un gust pe care putini il considera agreabil, moarea de varza (zeama de varza acra) este considerata drept un panaceu in medicina populara romaneasca.
In timp ce un desert consumat din cand in cand nu isi va pune amprenta peste noapte asupra chipului unei persoane, alimentatie bogata in dulciuri si alimente procesate va accelera procesul de imbatranire odata cu trecerea timpului. Constipatia cronica functionala este favorizata de dieta saraca in vegetale proaspete, de sedentarism, obezitate dar si de intreaga cohorta de boli ale altor organe si care sunt si ele frecvente la varstnic sau se agraveaza cu trecerea timpului accidente vasculare cerebrale, boala Parkinson, diabetul zaharat, patologie perineala.
 
sursa foto: pinterest
Publicat in: martie 2017
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement