Beneficiile ceaiului. De ce sa bei ceai in loc de cafea !

Home « Rețete « Tips & Tricks
Cultura ceaiului in Europa este unica nu numai prin modul in care este consumat, dar si prin modul in care se prepara si aspectul final al acestuia.  Bai Mu Dan/ Pai Mu Tan (Bujorul alb): ceai de calitate foarte bună, considerat a fi al doilea tip de ceai pe scara valorică dupa Yin Zhen; sunt culeși nu doar mugurii ci și primele doua frunzulițe acoperite cu puf argintiu; la fel ca și Yin Zhen, este cules primăvara, niciodata pe timp ploios și numai dupa ce roua s-a evaporat complet de pe plante.
Aroma naturala si placuta a plantelor din care este preparat, caldura aburilor de ceai intr-o dimineata friguroasa de iarna sau senzatia racoritoare a ceaiului cu gheata, intr-o zi torida de vara; adaugand si beneficiile pentru sanatate pe care le ofera, ceaiul este bautura ideala pentru oricine in orice moment. Spre exemplu, din meniul unei ceainarii nu lipsesc nici specialitati de ceai negru, verde, rosu sau alb, ceaiuri parfumate - cu scortisoara, vanilie, mar verde, rubarba, citrice, vanilie sau trandafir, ceaiuri cu proprietati specifice benefice pentru organism sau specialitatile casei.
Ceaiul alb previne riscul aparitiei infarcturilor - Mai multe studii publicate de cercetatorii de la Universitatea Harvard au concluzionat faptul ca persoanele care consuma cel putin ceasca de ceai alb pe zi au un procent cu 44% mai scazut de a face infarct. 
Cu pași uriași vine din urmă ceaiul verde, o băutură care și-a câștigat rapid un număr mare de fani, fiind considerată sora mai sănătoasă a cafelei. În aceste condiții, întrebarea "ce alegi între cafea și ceai verde" pare cat se poate de pertinentă.
Ceaiul preparat din frunze nefermentate are o ușoară nuanța verde-gălbuie si aromă delicată specifică. Pentru persoanele care au probleme cu gustul ceaiului verde, incercati sa-l combinati cu putina iasomie. 
Ceaiul verde intensifica putin metabolismul si astfel ne ajuta sa ardem mai multe grasimi, dar acele grasimi nu se ard singure. In plus, 2-3 cani pe zi sunt suficiente. Totusi, este mai bine sa previi decat sa tratezi, asa ca putina prudenta si reducere a consumului de cofeina, indiferent ca acesta provine din cafea, ceai sau alte surse sunt mult mai indicate, decat posibilele efecte adverse. Ceaiul verde este cel care are cele mai multe proprietati benefice pentru organism. Ceaiul sheng neînvechit este de multe ori considerat varietate de ceai verde, iar ceaiul pu-erh shu și cel sheng învechit sunt considerate ceaiuri negre. Este important de stiut ca pentru prepararea ceaiului alb (verde, oolong, negru, pu - erh) nu este indicat sa se foloseasca infuzor metalic deoarece oxideaza planta de ceai.
Cafeaua verde ne ajuta sa slabim, insa intr-o anumita masura, restul depinde de noi…ar fi frumos sa bem cafea si sa stam in pat toata ziua gandindu-ne cum vom slabi spectaculos, insa, din pacate, lucrurile nu sunt asa de simple…daca ne-a placut sa consumam junk food, trebuie sa suportam consecintele!
Cafeaua are, insa, si contraindicatii. In primele 10 minute, cofeina din cafea patrunde in sange, accelerandu-ti bataile inimii alaturi de tensiune. In timp ce consumul moderat de cofeina este benefic organismului, a bea cafea la ora 16.00 dupa-masa nu este deloc sanatos! Chiar daca beti cafea pentru a va alimenta cu energie si pentru a scapa de starile de somnolenta, ar trebui sa stiti ca aceasta bautura are mai multe dezavantaje ascunse.
Consumul ridicat de cafea poate creşte riscul de osteoporoză. Mai mult decat atat, cofeina este una din cauzele insomniei. Ficatul este afectat de excesul de cafea, mai ales atunci când această băutură este combinată cu paracetamolul, sugerează un studiu efectuat în 2007 de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Washington. Pe de alta parte, un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon au demonstrat că un consum ridicat de cafea duce la creşterea tensiunii arteriale, la stimularea inimii şi la creşterea frecvenţei respiraţiei. Cofeina dă dependenţă şi poate cauza sevraj si in cantitate prea mare ne face iraţionali şi agitaţi.
Asadar, este evident ca abuzul de cafea nu este lipsit de efecte nocive. Excesul, insemnand o cantitate mai mare decat poate tolera organismul unei persoane, poate produce nervozitate, insomnie, ameteli, cefalee, palpitatii. Adversarii cafelei pretind ca, asemenea alcoolului, cafeaua stimuleaza numai pentru moment sistemul nervos, ideatia si efortul fizic. Acesta ar fi numai un efect efemer si iluzoriu asupra activitatii masinii umane obosite.
 
sursa foto: pinterest
 
Publicat in: martie 2017
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement