Cum sa ne revenim dupa sarbatori

Home « Rețete « Tips & Tricks

După ce au trecut sărbătorile pascale, am petrecut şi ne-am distrat, iar mesele au fost pline cu două-trei feluri de mâncare la care s-au adăugat cantităţi importante de alcool, odată întorşi la activităţile de zi cu zi, ne simţim mai plini şi mai fără chef ca niciodată.

 

Ce putem face în privinţa asta? Simplu! Putem începe cu un tratament natural de scurtă durată, care să ne revigoreze şi să ne alunge orice disconfort.

 

Prima opţiune la care putem apela este lemnul dulce, pentru că este eficient împotriva mai multor tipuri de probleme digestive, recomandat mai ales pentru combaterea arsurilor la stomac.

 

Interesant este că lemnul dulce ajută la refacerea mucoasei care căptuşeşte pereţii stomacului şi îi protejează de acţiunea acidă a sucurilor gastrice. În caz de reflux gastro-esofagian, ne sunt recomandate câte 2-5 grame de rădăcină uscată de lemn dulce, sub formă de pudră, de trei ori pe zi sau ne putem prepara o infuzie sau un decoct.

 

Cum este primăvară şi pieţele abundă de legume, ei bine, ridichea neagră, prezentă în toate salatele, poate fi un mare adjutant după excesele culinare.

 

Din cauză că balonările şi stările de greaţă sunt la ordinea zilei, remediile pe bază de ridiche neagră ne sunt colacul de salvare. De aceea, ridichea neagră este considerată de specialişti vedeta zilei de după excesele culinare de Sărbători. De asemenea, rădăcinoasa are proprietăţi detoxifiante, deci ne ajută să eliminăm din organism toxinele acumulate prin consumul excesiv de carne. Se recomandă nu mai mult de un mililitru de suc de ridiche neagră de două-şase ori pe zi.

 

Deşi s-ar putea să strâmbăm din nas, bicarbonatul de sodiu este extrem de util în lupta noastră cu disconfortul de după sărbători, asta pentru că bicarbonatul de sodiu este recunoscut pentru calităţile sale de aliat al stomacului, în caz de aciditate crescută (bicarbonatul de sodiu fiind puternic alcalin).

 

Metoda cea mai simplă şi la îndemână pentru noi este câte o linguriţă de bicarbonat de sodiu dizolvat într-un pahar mare cu apă rece, însă nu trebuie să facem exces de acest remediu, pentru că utilizarea frecventă a bicarbonatului de sodiu, care are alcalinitate ridicată, poate duce la agravarea arsurilor stomacale, în loc să le atenueze. Deci, să fim cu mare băgare de seamă!

 

Un alt remediu este menta, cunoscută pentru proprietăţile curative şi digestive, fiind benefică pentru tulburările digestive de tipul dereglărilor de tranzit intestinal.

 

Menta se poate administra în mai multe forme: ulei esenţial – 2-4 picături de ulei esenţial de mentă diluat în ulei vegetal, de trei ori pe zi; infuzie – o lingură de frunze uscate în 150 ml de apă fierbinte, apoi infuzat 10 minute; tinctură – 2-5 ml de trei ori pe zi.

 

De asemenea, putem apela şi la un amestec de uleiuri esenţiale de mentă, cimbru şi sunătoare, în amestec cu miere şi cu propolis, rezultatul va fi garantat, o spun atât eu, pentru că sunt adepta acestui tratament, cât şi medicii.

 

Şi nu în ultimul rând, anghinarea, folosită încă din vremea Greciei şi Romei antice, facilitează digestia, alungă orice disconfort abdominal, datorită cinarinei, un component al plantei, responsabil cu detoxifierea organismului şi cu îmbunătăţirea digestiei prin stimularea secreţiei de bilă.

 

Ne putem administra anghinarea sub formă de extract sau putem folosi doar frunzele uscate (2 grame), pe care le putem infuza în 200 ml de apă fierbinte.

 

Cu toate că le-am lăsat la final, fructele şi legumele nu trebuie să ne lipsească din frigider, din regimul de viaţă. Nu am să înşir beneficiile aduse de ele, le ştim cu toţii, ci doar o să evidenţiez cât de importante sunt pentru a ne simţi bine.

 

Autor: IRINA B.

Sursa foto: goodfon.com

Publicat in: mai 2013
Etichete pentru acest articol: fructe, gastronomie, legume, regim de viata, remedii naturale, sanatate
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement