Cum sa reduci portiile de mancare

Home « Rețete « Tips & Tricks

De cele mai multe ori, ne lăsăm păcăliţi de gustul bun al preparatului şi uităm să ne mai oprim din a mânca. Consecinţele le ştim cu toţii: kilograme în plus, probleme de sănătate, neîncredere de sine, izolare etc.

Când gătim, este bine să ne concentrăm pe produsele alimentare cu multe calităţi nutritive, dar cu puţine calorii, şi pe cantitatea de mâncare. Cu cât preparam mai multă mâncare, cu atât suntem mai tentaţi să mărim porţiile din farfurie.

Chiar dacă alegem să gătim acasă, în detrimentul unei cine în oraş, asta nu înseamnă că putem mânca orice şi oricât, mai ales dacă am făcut abuz de grăsimi, ulei sau prea multă prăjeală a ingredientelor.

Cantitatea de alimente pe care alegem să o mâncăm joacă un rol important în strategia de echilibru energetic. Cei mai mulţi oameni mănâncă şi beau mai mult atunci când li se servesc porţii mai mari. Ne aducem aminte cu toţii şantajul la care eram supuşi de către părinţi ori de câte ori nu mâncam tot din farfurie: "Dacă nu mănânci tot din farfurie, nu ieşi la joacă"; "Dacă nu termini din farfurie, nu primeşti îngheţată" şi lista poate continua. Acum, adulţi fiind, ce-ar fi dacă am "şantaja" noi porţiile de mâncare? Alegerea porţiilor mai mici ne pot ajuta să pierdem în greutate, să ne menţinem sănătoşi şi să ţinem medicul departe. De asemenea, includerea legumelor şi fructelor în alimentaţie ne va sătura mai repede şi ne va conferi mai multă energie.

 

Există cazuri în care dăm vina pe stres, depresie, griji, rutină, despărţiri amoroase. Însă aceste cazuri nu sunt motive pentru a mânca o cantitate mult mai mare decât am avea nevoie! Riscăm să alunecăm de tot în prăpastia problemelor în momentul în care realizăm că niciun obiect vestimentar nu ne mai încăpe.

Aşa că...

 

- optează pentru porţiile mai mici. Bineînţeles, teoria cu practica nu prea se împacă, însă totul depinde de tine, de cât de motivat/ă eşti.

 

- măsoară cât de mari sunt farfuriile, bolurile, în care mănânci de obicei dimineaţa; apoi, folosind o ceaşcă de cafea drept reper, mănâncă-ţi cerealele cu lapte fără să-ţi fie teamă că te vei îngrăşa. Răspunde-ţi tu la întrebarea: "Cât de multe cupe de cereale vreau să mănânc în fiecare zi?";

 

- la fel procedează şi în cazul băuturilor; dacă eşti un fan înfocat al sucurilor acidulate, fixează-ţi o anumită cantitate pentru a vedea cum arată dacă o pui în sticla de suc. De exemplu, măsoară 1 ceaşcă de Cola pentru a vedea cum arată lichidul în sticla ta preferată şi nu te abate de la acest gramaj, ca să-i spunem aşa;

 

- prepară, serveşte porţii mai mici de alimente; începe prin porţionarea în cantităţi mici a ceea ce mănânci şi bei; doar în cazurile în care foamea nu a dispărut, mai adaugă ceva în farfurie;

 

- acordă o atenţie sporită senzaţiei de foame; opreşte-te din mâncat atunci când te simţi satisfăcut/ă, şi nu plin/ă; dacă există încă mâncare în farfurie sau pe masă, pune deoparte; nu uita că "un moment pe buze va fi un an pe şolduri";

 

- este important să te gândeşti la dimensiunile porţiilor atunci când mănânci în oraş; comandă o cantitate mai mică, atunci când este posibil, sau gestionează porţiile prin comandarea unei cantităţi mai mari de legume decât de grăsimi;

 

Name

 

- dacă ai tendinţa de a mânca prea mult, fii conştient/ă de ora din zi, locul şi de starea de spirit în timp ce mănânci, astfel încât să poţi controla mai bine cantitatea de mâncare; încearcă să te plimbi în loc să mănânci în neştire sau alege o gustare mai sănătoasă decât o prăjitură. În loc să mănânci o pungă de chips-uri, ronţăie morcovi sau felii de ţelină, în loc de îngheţată, bucură-te de-un iaurt cu un conţinut scăzut de grăsimi, cu afine proaspete.

 

A face alegeri mai sănătoase este mai bine pentru greutatea ta şi poate ajuta, de asemenea, să te simţi mai bine.

 

 

 

Irina B.

sursa foto: possector.hr

Publicat in: iulie 2014
Etichete pentru acest articol: gastronomie, inghetata, retete culinare, slabire
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement