Diversitatea retetelor in post

Home « Rețete « Tips & Tricks

Odată cu începtul postului, tot mai multe persoane mănâncă tot felul de combinaţii care pot dăuna sănătăţii sau pot crea disconfort (balonare). De ce este atât de important să respectăm un anumit tabel al ingredientelor pe care să îl putem urma?

 

Nutriţioniştii ne vin în ajutor cu răspunsul conform căruia alimentele trebuie combinate corespunzător pentru o bună funcţionare a organismului. În plus, persoanele care în timpul postul renunţă la consumul de carne, lactate şi ouă, trebuie să ştie că aceste alimente se pot înlocui cu produse de origine vegetală, cum ar fi soia, fasolea şi ciupercile.

Cel mai bine este ca toate ingredientele "de post" să le preparăm la cuptor, fierte sau înăbuşite, şi nu prin prăjire, pentru că în acest mod, alimentele se îmbibă de multă grăsime şi au multe calorii. Alimentele trebuie consumate în formă simplă şi gătite într-un mod cât mai sănătos. De asemenea, în timpul postului, trebuie să se consume o cantitate suficientă de legume si fructe.

Însă postul nu este pentru toată lumea. Nu doar nutriţioniştii, dar şi preoţii spun că persoanele cu probleme de sănătate trebuie să renunţe la a mai ţine post. Astfel, în cazul persoanelor cu greutate mică, a celor care au multe patologii asociate, care sunt anemice, nu se recomandă aceste posturi pentru că riscă să se producă dezechilibre în organism, cu consecinţe pe termen lung.

Medicii nu recomandă un post restrictiv pe o perioadă lungă de timp, pentru că în timpul postului nu trebuie să privăm organismul de anumiţi macronutrienţi (proteine, lipide, glucide) şi micronutrienţi (vitamine, minerale). Trebuie să ne asigurăm că într-un mod sau altul, consumăm o cantitate suficientă din aceste elemente.

Recomandarea specialistului Gheorghe Mencinicopschi este că alimentele trebuie consumate cu moderaţie. "Este indicat să începem cu ceva uşor, precum o salată şi abia apoi cu mâncărurile grele".post

"Alimentele trebuie consumate în reprize. Nu trebuie sa ne sculăm de la masă ghiftuiţi cu mâncare. Dimpotrivă. Trebuie să ne sculăm de la masă un pic flămânzi. Astfel, digestia se va face mai repede şi mult mai uşor".

Dacă suprasolicităm organismul, schimbarea bruscă în alimentaţie - mâncăruri în cantităţi mari şi pline de grăsimi - pot duce la indigestie, pancreatită acută, colică renală sau biliară, balonări şi disconfort, drept urmare, alimentele nu trebuie amestecate.

 

sursă imagine: goodfon.com

 

Autor: IRINA B.


 

Publicat in: noiembrie 2012
Etichete pentru acest articol: delicatese, interesant, nutritionist, retete culinare, retete de post
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement