Magneziul, mineralul minune

Home « Rețete « Tips & Tricks
Magneziul este un nutrient intracelular si un electrolit al metabolismului. Foarte important si esential nu numai pentru ca este al patrulea cel mai raspandit element din organism ci si pentru ca este responsabil sau ajuta la cateva sute de reactii enzimatice, functia cardiovasculara fiind una dintre ele. 
Corpul nostru are mare nevoie de magneziu, iar cercetarile arata ca mai mult de 60 la suta din oamenii din lumea occidentala de astazi au lipsa de magneziu, iar o mare parte din acestia nici macar nu au cunostinta de acest lucru; deficienta de magneziu afecteaza sanatatea, deoarece magneziul joaca un rol extrem de important in multe procese din corp, si in mai bine de 300 de procese enzimatice.
Magneziul este, pe deasupra, un adevarat mineral anti-stres, are un efect calmant si relaxeaza muschii, vasele de sange si creierul, astfel incat corpul se poate relaxa in timpul somnului. Acest mineral se gaseste de obicei in multe alimente, insa din cauza saracirii solului si din cauza utilizarii excesive a ingrasamintelor chimice, continutul de magneziu din alimente nu este la fel de mare precum obisnuia sa fie odinioara.
Magneziul se gaseste în cereale integrale, seminte si legume proaspete. Daca obiceiurile tale alimentare se bazeaza pe mese scurte si rapide în care preferi gustarile, e foarte posibil sa ai parte numai de carbohidrati de slaba calitate.
Functia principala a magneziului este activarea enzimelor. Multe enzime implicate în procesul de eliberare a energiei au co-factori care se bazeaza pe magneziu. Nu este surprinzator atunci ca o carenta în magneziu apare sub forma de oboseala. Acest lucru se poate dezvolta într-un sindrom de oboseala cronica în care nu vei avea destula energie nici sa te ridici din pat. Cea mai mare concentratie de magneziu se gaseste în organele care sunt cele mai active din punct de vedere metabolic (creier, inima, ficat, rinichi). Chiar si un deficit relativ mic poate afecta aceste tesuturi. Vestea buna este ca dupa cresterea nivelului de magneziu (de obicei prin suplimente), nivelul energiei creste si el imediat.
Alimentele bogate in magneziu sunt: germeni de grau, apa minerala, alune,  migdale, paine integrala, ciocolata, soia, zarzavaturi,  mere, banane.
Deficitul de magneziu a fost observat în cazul multor boli grave, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul, crampele musculare, insomnia, osteoporoza sau colonul iritabil. În absenta magneziului în organism au loc mai usor inflamatii, lipidele sunt absorbite mai greu si tensiunea arteriala creste. Magneziul ajuta de asemenea digestia si tranzitul intestinal.
Anumite studii sugereaza ca magneziul joaca un rol important în absortia carbohidratilor, influentând hormonii care regleaza nivelul glucozei din sânge. Acest mineral regleaza nivelul zaharului din sânge, precum si productia si absortia de insulina, prevenind astfel aparitia diabetului.
În cazul persoanelor suferind de stres sau insomnii magneziul poate reduce activitatea sistemului nervos simpatic, ajutând la o mai buna relaxare fizica si psihica. Un rol important al magneziului este si sanatatea sistemului osos, ajutând absortia de calciu si convertirea vitaminei D în forma sa activa.
 
sursa foto: pinterest
Publicat in: februarie 2017
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement