Mancaruri de primavara - Sfaturi utile pentru o dieta sanatoasa

Home « Rețete « Tips & Tricks
Romanii au devenit din ce in ce mai preocupati de sanatatea lor si de stilul de alimentatie, chiar daca lucrurile se misca foarte greu la noi, fiind tara unde carnea ocupa primul loc in mancarurile traditionale si in alimentatia de zi cu zi. Chiar si asa, cu cat suntem mai multi care atragem atentia asupra alimentatiei sanatoase si la beneficiile scaderii consumului de carne, cu atat mai mult se vor deschide oamenii catre un nou stil de alimentatie, un nou stil de viata.
In dieta vegetariana sunt foarte importante fructele, legumele si cerealele potrivite energetic noua, adica de sezon si provenind din tara noastra, insa, daca vara e usor sa rezolvam mesele cu salate si mancaruri din legume proaspete, toamna si iarna trebuie sa apelam la super-alimente, pentru a suplimenta necesarul zilnic de nutrienti.
A inceput sezonul mancarurilor proaspete, colorate si pline de vitamine. Profita de toate alimentele de sezon si gateste cat mai mult. Am facut pentru dvs o selectie de retete de primavara fresh si gustoase. Cu atat de multe legume si verdeturi proaspete la piata, e pacat sa nu ne incheiem ziua cu o salata satioasa, plina de vitamine.
Incercarile noastre de a planifica mesele saptamanale din dorinta de a fi cat mai variate si mai hranitoare au dat in sfarsit roade. Pentru cei lipsiti de inspiratie, in pana de idei sau in cautare de ceva nou, exista diverse retete pentru zilele de post, pe gustul tuturor. 
Ramanem uimiti de multitudinea de retete vegetariene care exista si care sunt de cele mai multe ori chiar mai gustoase decat preparatele clasice cu carne. Daca poftiti la burgeri sau chiftelute, le puteti prepara acasa din naut, linte sau cartofi (latkes), cu verdeturi proaspete, oua ecologice si condimente, la fel cum puteti investi intr-un kilogram de migdale sau caju, din care sa va preparati din cand in cand un lapte vegetal bogat in nutrienti.
Retetele nu sunt reinventate, ci sunt interpretate in stilul cel mai clasic cu putinta, folosind ingrediente de cele mai multe ori pregatite in casa sau crescute in gradina - pesto si paste facute in casa, frittata cu legume de tara, sau celebra supa minestrone, construita pas cu pas, aroma cu aroma, dupa adevarata reteta italiana toscaneza.
In aceste conditii, putem cauta noi si noi modalitati de a pregati legumele, ceea ce se poate transforma incet-incet intr-o adevarata pasiune: pasiunea de a manca sanatos si cu stil in acelasi timp, pasiunea de a descoperi mereu noi si noi combinatii de ingrediente, asocieri de condimente care pot transforma banalele legume sau fructe in adevarate vedete pe farfurie.
Vremea de afara ne imbie la supe si mancaruri gatite, insa putem insista ca macar data pe zi sa avem parte de ceva proaspat, cum ar fi verdeturile. Mai mult, continind cantitati importante de acizi organici, care le confera gustul caracteristic, sucurile de fructe si legume au actiune alcalinizanta asupra tumorilor organismului si asta intrucit acizii sint metabolizati in saruri alcaline.
Alegeti maximum de nutrienti pentru fiecare leu cheltuit - Alegeti ingrediente proaspete, indiferent de sezon, pentru ca acestea au nutrienti necesari organismului, si pot fi gatite in mai multe feluri, adica din aceeasi suma veti manca de mai multe ori. Incercati sa evitati retetele complicate, care omoara nutrientii din ingrediente.
Intr-o dieta vegetariana, fresh-urile de fructe sau legume sunt foarte importante pentru asigurarea necesarului de nutrienti, preferabil de consumat in prima parte a zilei. Iar seara va puteti delecta cu o cina formata din legume preparate la abur (cartofi, morcovi, broccoli) trase in sos de soia + cuscus aromat si salata verde cu ceapa.
Stevia este o planta bogata in vitamine (C si K), saruri minerale (potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier, zinc), proteine si fibre. Este o planta minune care ne ajuta sa eliminam lichidul de prisos din corp, ne scapa de oboseala si detoxifiaza organismul.
 
sursa foto: pinterest
 
 
Publicat in: martie 2017
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement