Prunele, un aliat in dieta

Home « Rețete « Tips & Tricks

Prunele sunt yummy! Acestea sunt fructe cu adevărat delicioase. Culoarea în sine este fascinantă. Fetelor, dacă vă doriţi obraji catifelaţi ca pruna, atunci trebuie să mâncaţi prune. Ele conferă prospeţime pielii, devenind mai moale şi mai mătăsoasă. Iar dacă vă doriţi un abdomen plat, fără balonări, tot prunele ajută la reglarea tranzitului intestinal, fiind un bun laxativ.

Prunele sunt pline de antioxidanţi, care sunt pe deplin benefici pentru organism. Betacarotenul este şi el disponibil în prune. Aceşti compuşi sunt substanţele care protejează de diferite tipuri de cancer, cum ar fi cel pulmonar.

Un alt antioxidant cunoscut ca Anththocyanins este prezent în prune. El este responsabil de culoarea roşie a fructelor. De asemenea, este prezent în căpşuni şi alte fructe de pădure de culoare roşie. Acesta este motivul pentru care prunele au proprietăţi de prevenire a celulelor canceroase.

Unul dintre bunele beneficii nutritive ale prunelor este acela că ajută la digestia alimentelor, deoarece sunt îmbogăţite cu fibre dietetice. Aceste fructe conţin, de asemenea, sorbitol şi isatin. Împreună, toţi aceşti compuşi reglează sistemul digestiv, astfel încât organismul să aibă abilitatea de a ingera diferite produse alimentare. Acest lucru ajută împotriva constipaţiei.

Prunele uscate conţin vitamine şi minerale esenţiale, oferind aportul zilnic recomandat de fibre alimentare, cu multe vitamine, minerale şi compuşi fenolici.

Prunele mai conţin minerale precum potasiu, fluor şi fier, care sunt necesare pentru formarea de celule roşii în sânge. Deci, acest beneficiu determină ca tensiunea arterială să fie în cote normale, oferind o inimă sănătoasă.

Vitamina A este esenţială pentru ochi sănătoşi şi vedere bună; păstrează membrana mucoasă sănătoasă. Una dintre cele mai importante fibre dietetice, cunoscută sub numele de zeaxanthin, este cea mai bună pentru retină. Aceasta protejează ochiul de lumina UV. Deci, consumaţi prune!

Compuşii fenolici antioxidanţi, cum ar fi luteina, criptoxantina şi zeaxanthin, reduc cantitatea de radicali liberi dăunători, protejând corpul de compuşi ROS care duc la îmbătrânirea organismului.

Prunele conţin, de asemenea, diferiţi compuşi complecşi de vitamina B, cum ar fi niacina, vitamina B6 şi acid fenolic, care descompun carbohidraţii, proteinele şi moleculele de grăsimi şi le metabolizează.

Prunele mai conţin vitamina K, care se opune formării cheagurilor de sânge pe vase. Deci, prunele menţin în cote normale tensiunea arterială şi ritmul cardiac rămâne constant. Beneficiile nutriţionale ale prunelor protejează de boli osoase cauzate de îmbătrânire.

Valoarea nutritivă a prunelor include, de asemenea, o cantitate mare de antioxidanţi, cum ar fi vitamina C, care protejează organismul de anumite boli infecţioase. Prunele posedă proprietăţi antiinflamatorii şi alte beneficii pentru organism.
 
Beneficiile sănătoase şi nutriţionale ale prunelor prezentate mai sus sunt destul de interesante. Sunt sigură că, după ce ai aflat aceste informaţii despre prune, vei "strecura" aceste fructe în dieta ta zilnică, pentru un aport de vitamine şi minerale, dar şi pentru o desfătare a papilelor gustative.

 

 

 

Irina B.

sursa foto: cookingglutenfree.com

 

Publicat in: august 2014
Etichete pentru acest articol: galusti cu prune, gastronomie, mancare, retete culinare
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement