Semintele de chia

Home « Rețete « Tips & Tricks

Salvia Hispanica, planta din care se recoltează seminţele chia, este cultivată încă din vremea aztecilor, fiind un tip de salvie din familia mentei. Consumul seminţelor este răspândit în Mexico, Guatemala, Argentina, chiar fiind foarte apreciate pentru calităţile nutritive şi curative.

 

Este o plantă care se poate consuma, în special, înaintea unor activităţi intens solicitante din punct de vedere fizic, deoarece seminţele având un conţinut ridicat de uleiuri, oferă organismului o mare cantitate de energie (denumirea de chia înseamnă 'uleios" în dialectul de origine).

 

Bogate în fibre şi în omega-3, seminţele de chia se pot folosi atât preparate termic, cât şi în bucătăria raw. De pildă, pentru prepararea budincilor raw, trebuie lăsate la înmuiat pentru aproximativ 15 minute.

Prin înmuiere, seminţele de chia îşi pot dubla, chiar tripla volumul.Hidratarea se poate face în apă, sau pentru un plus de gust în lapte sau lapte de orez (potrivit şi celor cu intoleranţă la lactoză). Textura lor este una gelatinoasă, odată ajunse în stomac, formând o "barieră" protectoare a florei intestinale.

 

Aceste semințe au de 30 de ori mai mulți antioxidanți decât afinele, de 6 ori mai mult calciu decât laptele integral, de 3 ori mai mult fier decât spanacul și cu 25% mai multe fibre decât semințele de in. Datorită faptului că se digeră ușor, dar lent, nutriționiștii recomandă includerea semințelor de chia în alimentația zilnică (se consumă în cantități mici, 1-2 linguri pe zi, în diverse combinații).

Mai mult chiar, pe lângă beneficii, seminţele de chia consumate în cantităţi mai mari interacţionează cu medicamentele pentru tensiune şi cu cele responsabile de gradul de coagulare al sângelui. Aceste efecte negative pun serios sub semnul întrebării proprietăţile de “superaliment”.seminte chai

 

Patru linguri de seminţe de chia asigură mai mult calciu decât trei ceşti de lapte, magneziu mai mult ca zece tulpini de broccoli, fier mai mult decât o cană şi jumătate de fasole roşie, antioxidanţi cu 30% mai mult decât afinele, cu 25% mai multe fibre alimentare decât seminţele de in şi de aprox. aceeaşi cantitate - mai mult omega 3 decât un file de somon de 900 de grame, susţin unii specialişti. Aşa că ei recomandă în loc de un mic dejun cu cereale cu lapte, o budincă cu seminţe chia, pentru a începe ziua într-un mod sănătos.

 

                                                                                                                                                                       Autor: IRINA B.

Publicat in: noiembrie 2012
Etichete pentru acest articol: bucataria mexicana, inedit, retete culinare
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement