Sfaturi simple pentru o viata mai buna

Home « Rețete « Tips & Tricks
Având în vedere că, în mare măsură, noi suntem ceea ce mâncăm, iată în cele ce urmează câteva alimente şi plante medicinale care ne pot ajuta să trezim şi să amplificăm în noi, pe o cale perfect naturală, buna dispoziţie, calmul, echilibrul psiho-emoţional şi în final chiar starea de fericire, pe care putem spune că o putem „gusta” astfel, aici şi acum.
In aceste conditii, puteti cauta noi modalitati de a pregati legumele, ceea ce se poate transforma incet-incet intr-o adevarata pasiune: pasiunea de a manca sanatos si cu stil in acelasi timp, pasiunea de a descoperi mereu noi si noi combinatii de ingrediente, asocieri de condimente care pot transforma banalele legume sau fructe in adevarate vedete pe farfurie. 
Viata Sanatoasa — Antioxidantii prezenti in anumite alimente sunt adevarati aliati contra imbatranirii, sistemul imunitar si reduc riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare, a degenerescentei maculare boala oftalmologica in urma careia apare distrugerea vederii centralea cataractei si a anumitor tipuri de cancer. Fructele de Goji :contin vitamine esentiale (B1, B2, B3, C, betacaroten si alte provitamine A), minerale (calciu, magneziu, fosfor, potasiu, fier, zinc, seleniu, germaniu), antioxidanti.
Aloe vera - una dintre sursele naturale vegetale de vitamina B12, şi vitamina A, E şi proteine, magneziu, zinc, acizi graşi esenţiali care conţin multe minerale vitale în procesul de creştere şi în funcţionarea sănătoasă a tuturor organelor corpului. Intareste sistemul imunitar, are efect analgezic si calmeaza nervii, accelereaza si normalizeaza metabolismul, regenereaza vilozitatile intestinale si detoxifica organismul; are efect antiseptic, dezinfectant, antiinflamator si poate chiar stimula regenerarea celulara; asigura combaterea numeroaselor probleme de sanatate si evindeca si amelioreaza multe boli si anomalii.
De asemenea, specialistii explica faptul ca, spre deosebire de apa bauta, apa din alimente aduce un plus de beneficii: induce satietate mai intr-un aport caloric mai redus, facilitand astfel scaderea ponderala siin plus, patrunde si hidrateaza organismul treptat.
Quinoa (care se pronunta chinoa) este o cereala originara din America de Sud, intalnita tot mai des si care contine toti aminoacizii esentiali. In consecinta, este proteina completa, dar este mai usor de digerat decat proteina din carne si are un continut infinit mai scazut de grasime decat cele mai multe tipuri de gust delicat si valori nutritionale deosebite, contine cei 8 aminoacizi esentiali si este sursa de Ca, K, Zn, Fe, Mg si vitamine din complexul B. Inlocuieste orezul in preparate ca: pilaf, garnituri, umpluturi sau deserturi Isi mareste volumul de 4 ori.
Fie ca este vorba de cartofi dulci, de struguri sau de un pahar de cabernet, veti fi surprinsi sa aflati ca sunt foarte multe alimente ce contin fitonutrienti cu rol esential in promovarea repararii tisulare, reinoirii celulare si prevenirii lezarii tesuturilor vitale organismului; iar un astfel de efect constituie baza prevenirii afectiunilor cardiace.
Cunoscuta si sub denumirea de acid ascorbic, vitamina C este un puternic antioxidant care are numeroase beneficii precum intarirea sistemului imunitar, in consecinta are rol in controlul infectiilor, atata virale cat si bacteriale, in mentinerea oaselor, vaselor de sange, dintilor si gingiilor in buna stare de sanatate.
Subiectul despre nutrientii si beneficiile consumului de spanac a fost intens disputat, insa este bine sa stiti inainte de toate, ca, la fel ca celelale surori ale sale cu frunze verzi (patrunjel, broccoli, kale, mangold, frunze de sfecla), spanacul este in primul rand sursa nesperata de Calciu si de proteine, care sunt asimilabile de catre organism atunci cand spanacul este gatit.
Broccoli are un continut de 89 mg Vitamina C la 100 g. Varza de Bruxelles poate ca nu este preferata de mult dintre noi, insa are un continut ridicat de vitamina C, fiind buna sursa de vitamina K, acid folic, vitamina A, magneziu, potasiu si fibre. Leurda, stevia, spanacul, salata verde, urzicile sunt doar cateva dintre verdeturile de sezon cu beneficii extraordinare pentru sanatate, in compozitia acestora regasindu-se multime de vitamine si minerale, printre care vitaminele A, B2, K si C, sulf, ulei eteric, saruri minerale de calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu, cupru si adenozina, substanta care reduce colesterolul. 
Gestionarea nivelului de stres in randul adultilor este foarte importanta si exercitiile fizice regulate pot ajuta in acest sens. Schimbarea stilului de viata, cum ar fi calatoriile continue si orele de lucru neregulate pot afecta functionarea normala a organismului, ceea ce duce la asa-numitele boli de stil de viata, diabetul fiind una dintre ele. Stresul cronic reprezinta un factor de risc major pentru aparitia diabetului de tip II.
 
sursa foto: pinterest
Publicat in: martie 2017
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement