Sunt la dieta! Ce mananc la restaurant?

Home « Rețete « Tips & Tricks

O masă luată în oraş mai ales când eşti la dietă înseamnă o adevărată corvoadă dacă nu ştii cum să procedezi, ce meniu să alegi, cum să refuzi un desert care arată absolut demenţial.

Se întâmplă deseori ca orice tentativă de dietă să se ducă pe apa sâmbetei tocmai pentru că nu poţi face faţă tentaţiilor culinare.

De obicei, masa în oraş oferă două alternative: a mânca prost, dar mai ieftin, şi a mânca sănătos şi de mulţi bani.

 

Să nu mai pun la socoteală mâncarea de tip fast food, care este cea mai comodă, iar pentru unii are chiar un gust apreciabil.

Cum procedezi când mănânci în oraş?

Înainte să pleci pe uşă, verifică meniul restaurantului. Vei fi mai informată cu privire la ce-ţi oferă să mănânci.

 

Odată ajunsă la restaurant, începe masa cu o salată care să-ţi astâmpere foamea. Cere ca dressing-ul să fie adus separat şi foloseşte doar cât consideri că este necesar. Opţional, poţi înlocui uleiul de floarea soarelui cu uleiul de măsline.

Este întotdeauna tentant să ceri ca salata să conţină şuncă sau brânzeturi grase, pentru un plus de savoare, dar acestea au un conţinut foarte scăzut de nutrienţi, dar sunt o sursă de grăsimi şi calorii. Drept urmare, comandă salată simplă, fără vreun adaos de ceva. Eventual, optează pentru ceapă, roşii sau muştar pentru o aromă mai intensă.

Orientează-te spre feluri de mâncare principale care să includă legume, precum cartofii fierţi, copţi (mai puţin prăjiţi), roşii, castraveţi, broccoli etc.

Dacă mănânci carne, comandă mai degrabă o porţie preparată la grătar sau la abur, decât prăjită în ulei sau sote. La felul principal optează pentru o porţie medie sau mică.

Nu te lăsa sedusă de dulceaţa sucurilor cu E-uri şi coloranţi. Dacă pofteşti altceva decât apă simplă, limonada ar putea fi soluţia. Cel mai frecvent la desert alege fructele.

Să optezi pentru un meniu sănătos nu este dificil. Informează-te din timp şi verifică ghidurile care prezintă valoarea nutriţională a alimentelor. Astfel, vei fi sigură că vei comanda fără să-ţi fie teamă că depăşeşti numărul de calorii permis.

Ce faci când nu poţi refuza o invitaţie la Mc?

Mâncarea oferită de fast food-uri este ieftină, te saturi uşor după ce o consumi şi are şi un gust bun. Dacă obişnuieşti deseori să refuzi o invitaţie în oraş pentru că ştii că eşti la dietă, dar acum eşti contrânsă de împrejurări, poţi încălca pentru o seară regimul tău de slăbit. Însă din asta nu trebuie să faci un obicei! Chiar şi o singură masă la fast food poate să conţină destule calorii, sodiu şi grăsimi cât pentru o zi întreagă sau chiar mai multe.

De regulă, alimentele preparate de aceste restaurante au un conţinut scăzut de nutrienţi şi unul ridicat de grăsimi saturate, sodiu şi multe calorii.

Cartofii prăjiţi, porţiile mici şi medii, conţin de la 10 grame de grăsimi săturate foarte nesănătoase. Aceleaşi valori sunt depăşite şi de un cheeseburger.

Este adevărat că nu se întâmplă nimic dacă ocazional mănânci o porţie de cartofi prăjiţi. Însă, dacă acest obicei devine unul regulat, atunci trebuie să suporţi consecinţele: probleme de sănătate, kilograme în plus, balonări etc.

 

 

Autor: Irina B.

Sursa foto: favim.com

Publicat in: iunie 2013
Etichete pentru acest articol: de slabit, dieta, fast food, gastronomie, retete culinare
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement