Totul despre linte !

Home « Rețete « Tips & Tricks
Exista multe motive pentru care ar trebui sa adaugati lintea in alimentatia dvs.  Lintea contine doar 35 % amidon digestibil, iar restul de 65 % este clasificat ca amidon rezistent, genul care de regula nu intra in procesul de digestie si absorbtie in intestinul subtire pentru ca cantitate mare de carbohidrati si glucoza din linte nu poate fi digerata de corp. Exista multe feluri de linte disponibile pe piata, cu culori variind de la maro la verde, de la galben la rosu.
Boabele de linte au putine calorii insa multe fibre si proteine, ceea ce te impiedica sa apelezi la gustari pe parcursul zilei sau sa mananci prea mult la masa.  
De fapt, studii observationale publicate in " Progrese in Nutritie " arata corelatie intre consumul ridicat de linte (sau boabe) si greutate sanatoasa. 
Fibrele din linte actioneaza si ca un prebiotic care imbunatateste sanatatea intestinelor si mentine un mediu sanatos pentru flora intestinala.
 In prezent, Canada, India, Turcia, Australia si SUA sunt furnizorii cei mai mari de linte in intreaga lume. Salata cu linte verde este salata energizanta, deoarece este bogata in proteine.
Alimentatia indienilor include un fel de mancare foarte populara numita dhal sau curry de linte, reteta veche, prezenta in alimentatia zilnica in India, consumata atat cu orez cat si cu roti. Tipul de linte pe care doresti sa-l cumperi depinde si de modul in care vrei sa folosesti lintea, pentru ca fiecare tip de linte are consistenta si gust diferit. Insa toate tipurile au gusturi relativ asemanatoare si furnizeaza cam aceiasi nutrienti, de aceea se poate inlocui oricand un tip de linte cu altul. Retetele cu linte sunt populare in intreaga Asie de Sud, zonele mediteraneene si Asia de vest.
Prin incoltire calitatea nutritiva se imbunatateste considerabil, prin cresterea cantitatii de amino acizi, vitamine si minerale pe care corpul le poate absorbi din linte, avand in vedere ca inmuierea si incoltirea (sau fermentarea) reduce antinutrientii. Unul dintre cele mai cunoscute retete cu linte si orez din intreaga lume isi are originile in Asia de Vest: mujaddara sau mejadra. Atunci cand consumam lintea cu alimente bogate in vitamina C, precum rosiile, ardeii, broccoli, fierul continut de linte se va absorbi mult mai bine.
 
sursa foto: pinterest
Publicat in: martie 2016
Inapoi la categoria «« Rețete

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement