Blender sau storcator de fructe?

Home « Stil « Aparate

Nu există bucătărie care să nu fie dotată cu cele mai utile aparate electrocasnice şi electronice. Nu doar că sunt de mare ajutor într-o bucătărie, dar te şi ajută, mai ales pe timp de vară, să pregăteşti reţete uşoare mai repede decât ai estimat sau să-ţi faci cele mai răcoritoare sucuri naturale.

De exemplu, blenderul şi storcătorul de fructe. Sunt indispensabile în orice bucătărie, sunt "ingredientul secret" pentru supe, creme, sucuri şi alte minuni. Însă care este mai sănătos?

În ambele cazuri, atât storcătorul de fructe, cât şi blenderul le foloseşti pentru a prepara smoothies sau piureuri de fructe. Diferenţa dintre cele două este redată de conţinut. Un smoothie conţine fructe şi legume întregi, dar pulverizate, în timp ce storcătorul separă sucul din fructe şi legume de pulpa acestora.

Dacă un storcător de fructe are putere şi viteză mai mari, rezultând un suc mai curat şi mai limpede, dar cu o valoare calorică mai mare şi calitate nutritivă mai mică, în ceea ce priveşte blenderul, sucurile ies mai cremoase, practic lichide, păstrându-şi în proporţie de 99% toate beneficiile nutritive.

Însă nu este un capăt de ţară! Poţi apela cu încredere la un truc eficient, din care să ai numai de câştigat. În cazul storcătoarelor de fructe, pentru un conţinut mai ridicat de vitamine, minerale şi fibre naturale, adaugă pulpa fructelor sau a legumelor în suc. Astfel, vei obţine mai multă sănătate într-un singur pahar.

Fie că optezi pentru blender sau pentru storcător de fructe, smoothie-urile şi sucurile rezultate conţin mai multe calorii decât fructele şi legumele consumate separat. Ca să-ţi faci o idee, un pahar de suc de fructe are circa 200 de calorii, în timp ce o nectarină are în jur de 35 de calorii. De aceea, trebuie avută mare grijă, chiar dacă arşiţa e mare!

Cu toate că sucurile făcute în blender sau în storcător nu au adaos de zahăr, ele în sine conţin aşa numitele "calorii lichide", care au o altă dinamică de absorbţie comparativ cu cele provenite din alimentele solide. În consecinţă, consumând lichide, fie ele şi sucuri de fructe, foarte sănătoase de altfel, numărul total de calorii o să fie mai mare decât al alimentelor solide din care au fost preparate sucurile.

Cu toate astea, nu ezita să-ţi prepari băuturi răcoritoare naturale din fructele şi legumele pe care le ai prin frigider. Mai ales vara, când este febra dietelor şi a kilogramelor în minus, sucurile pot înlocui o masă, datorită aportului de calorii ridicat.

 

În principiu, mai avantajoase sunt sucurile din legume decât cele din fructe, pentru că acestea din urmă au mult zahăr. Ca regulă generală este recomandat să nu depăşeşti două pahare de suc de fructe şi unul de suc de legume pe zi.

 

 

Irina B.

sursa foto: kidspot.com.au

Publicat in: iulie 2013
Etichete pentru acest articol: blender, freshuri, gastronomie, smoothies, storcator de fructe
Inapoi la categoria «« Stil

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement