Ce sunt fructele Goji si cum le putem prepara

Home « Tendințe « Inedit

Cu siguranţă ai auzit de aceste fructe minune, Goji, considerate de chinezi fructe ale tinereţii fără bătrâneţe.

Originar din China, fructul este mic, de culoare portocalie, alungit şi foarte dulce, semănând (puţin) la gust cu stafidele mici.

 

De-a lungul timpului, fructele Goji au fost folosite pentru menținerea sănătății și încetinirea procesului de îmbătrânire în China, Tibet și India.

Ce conţine mai exact fructul Goji?

Multe vitamine, începând de la vitamina C, de 400 de ori mai multă decât în portocale, vitaminele B1, B2, B6, B12 şi E, 18 aminoacizi care formează un bloc de proteine şi conţin opt substanţe necesare vieţii, până la 21 de minerale (printre care zinc, cupru, fosfor, calciu, seleniu, inclusiv germaniul, un element chimic foarte rar prezent în mâncare) şi betacaroten (mai mult decât morcovii).

Ce beneficii aduce organismului?

Datorită conţinutului de vitamine, minerale, fibre etc, fructele Goji au multe efecte benefice pentru organism: sunt o sursă importantă de antioxidanţi care încetinesc îmbătrânirea pielii; scad colesterolul rău; previn degradarea vederii, datorită conţinutului bogat în betacaroten, luteină şi zeaxantină; ajută sistemul endocrin, reglând nivelul hormonal.

De unde ne procurăm aceste fructe?

 

Se găsesc în magazinele bio şi în cele tip naturist, pot fi comandate online sau cumpărate din hipermarketuri.

În România, le găsim sub formă de fructe deshidratate, nectar, capsule, ceai sau pudră. Preţul lor variază de la 9-12 lei/ 100 g.

Cum se pot consuma?

Fructele Goji pot fi consumate sub formă de fructe uscate, fructe proaspete, ingredient în salate, supe, ceai, ingredient în prăjituri, ciocolate, îngheţate, sucuri de fructe Goji, vin de fructe Goji, lichior de fructe Goji.

De exemplu, un smoothie extrem de sănătos este cel care combină fructele goji cu laptele de migdale.

Ca să-l prepari ai nevoie de: 1 cană cu lapte de migdale (amestecă un pumn de migdale cu un pahar de apă pentru a obţine lapte pe care-l poţi strecura apoi), un pumn de fructe de pădure congelate, 1 pumn de fructe goji şi o jumătate de banană. Toate ingredientele se amestecă în blender.

O altă variantă la fel de sănătoasă sunt batoanele cu Goji.

 

Ai nevoie de: 1 cană cu nuci crude, 1/2 cană cu seminţe de pin, 1/4 cană cu seminţe de susan, 1/2 cană cu seminţe de dovleac, 1/3 cană cu fructe Goji, 1/2 cană cu caise uscate.

 

Se poate păstra amestecul ca atare pentru a-l avea mereu la îndemână sau dacă adaugi puţin ulei de cocos/palmier, miere de albine şi lapte vegetal, vei obţine un aluat lipicios, pe care îl torni într-o caserolă tapetată cu folie alimentară, îl presezi, îl laşi la frigider şi îl tai sub formă de batoane.

La fel de bune sunt fie în cerealele cu lapte dimineaţa, fie în terciul de ovăz. Dacă preferi iaurtul la micul dejun, alege variantele simple şi adaugă în el 1 linguri
ţă de Goji, câteva nuci zdrobite şi puţină miere de albine.
 

De asemenea, de câte ori faci orez cu lapte, pune şi câteva Goji la final.

 

Alte amestecuri asemănătoare în care poţi să adaugi Goji sunt budincile sau terciurile de quinoa/amaranth.

La prânz, presară peste salatele de crudităţi pe care le consumi fructe de Goji, iar dacă ţi se face sete, poţi obţine un suc plin de vitamina C, amestecând în blender 1 lingură de Goji cu 1 lingură de cătină, miere de albine, puţină zeamă de lămâie şi apă.

 

Autor: Irina B.

Sursa foto: ziarulatac.ro

Publicat in: iunie 2013
Etichete pentru acest articol: desert, fructe, fructe Goji, gastronomie, retete culinare
Inapoi la categoria «« Tendințe

Galerie Foto

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement