Legumele verii !

Home « Tendințe « Inedit

Vinetele, ardeiul,  rosiile, castravetii sau dovleceii sunt  legume fara de care nu ne putem imagina vara. Racoroase, cu un gust extraordinar si un miros specific, de vara si vacanta, aceste  legume contin si vitamine, minerale si antioxidanti puternici, care protejeaza organismul. Consumate in mod regulat, acestea contribuie la mentinerea unui regim alimentar sanatos si in acelasi timp ajuta la detoxifierea si fortificarea organismului.
Cunoscute sub denumirea de "marul dragostei", tomatele de vara sunt demne de acest nume. Sunt pline de substante nutritive, incarcate cu o aroma deosebita. O rosie proaspata de dimensiune medie este o sursa excelenta de vitaminele A si C.
Rosiile cherry sunt delicioase servite in salate sau in compozitia gustarilor. Rosiile pot avea avea diverse forme, dimensiuni si culori. Important este sa cumparati rosii autohtone, carnoase si stralucitoare, cu o aroma placuta.
Dovlecelul este recomandat in special persoanelor cu hipertensiune arteriala,si celor bolnave de diabet. Dovlecelul contine potasiu, fibre, vitamina A, calciu, zinc, depozitate cu precadere în coaja. Consumul de dovlecei este indicat în cazul unor anumite afectiuni oculare, iar oamenii destiinţa atribuie seminţelor de dovlecel proprietaţi anticancerigene.
Chiar daca este disponibil in comert tot timpul anului, porumbul trebuie consumat mai ales proaspat, vara. Puteti sa va bucurati de el, indiferent ca va fi fiert sau copt. Desi poate fi considerat o leguma, porumbul face parte din categoria cerealelor. Ca si alte cereale integrale, este bogat in carbohidrati complecsi.
Porumbul contine proteine si fibre, potasiu si vitamina C, dar si o varietate de minerale. Cumparati stiuletele de porumb acoperit cu frunze, care protejeaza boabele de aerul uscat si care ofera informatii importante legate de prospetimea acestuia. Daca porumbul are frunzele verzi si umede, este proaspat. Matasea din varful stiuletelui trebuie sa fie maro inchis (in caz contrar este un indiciu ca porumbul a fost cules prea devreme).
Fructele de avocado au un continut ridicat de grasimi bune pentru organism si sunt o sursa importanta de potasiu, vitaminele C, B6, acid folic, tiamina, niacina si magneziu. Acesta ajuta la absorbtia carotenoizilor sanatosi.
Vinetele contin acid folic, fibre, fier, zinc, cupru, magneziu, vitamina Csi potasiu, deci sunt bune în cazul anemiilor uşoare sau a starilor de obosealasi stres.
Doar gandul la castraveti, ofera o senzatie de prospetime si racoare. Acestia contin 95% apa: o ceasca cu felii de castravete potoleste setea in aceeasi proportie ca si un pahar de apa. Exista diverse soiuri de castraveti. Leguma poate furniza oricui o consuma, cantitati reduse de fibre, minerale si vitamine.
Spanacul este foarte bogat in fibresi foarte sarac în calorii. El contine vitaminele A, E, B1, Csi K, in minerale precum fierul, magneziul, calciul, potasiul, in fibre alimentare si acid folic.
Vara este sezonul fasolei de culoare verde, momentul oportun pentru a va bucura de prospetimea acestei legume, de a aprecia aroma sa reala. Aceasta poate fi preparata mai repede decat va imaginati, intrucat fierbe rapid. Puteti sa o puneti pur si simplu la abur si sa adaugati peste ea putina crema de smantana, iar in acest fel puteti sa va bucurati de toti nutrientii ei:
Cel mai des întâlnite sunt ciupercile porcinisi chanterelles. Acestea au un continut scazut de grasimi si de sare si un nivel ridicat de riboflavina, niacina si potasiu.
Ardeiul, iute sau gras, verde, galben sau roșu, adauga un strop de culoare si savoare preparatelor culinare de vara.
Ardeii sunt o sursa excelenta de vitamina C (100 g de ardei iute conține 140 mg de vitamina C). Nivelurile de betacaroten (provitamina A) din ardeiul iute sunt foarte ridicate, dar mai scazute în ardeiul dulce.

sursafoto: pinterest

Publicat in: iulie 2017
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement