Vrei sa fii sanatos? Evita aceste alimente!

Home « Tendințe « Inedit

Magazinul alimentar poate reprezenta o provocare pentru noi, mai ales atunci când vrem să punem în aplicare un nou plan de alimentaţie sănătoasă. Cu atât de multe tehnici de marketing concepute pentru a ne face să credem că aproape orice este bun pentru noi, că totul de pe rafturi pare să ne ofere unele beneficii sănătoase, nu este de mirare de ce ne lăsăm păcăliţi să consumăm orice.

Iată o listă cu alimente nesănătoase pe care le consideram până acum bune:

 

1. Popcorn la microunde

Nu neapărat floricelele sunt problema aici, ci punga în care sunt depozitate şi pe care o băgăm în cuptorul cu microunde. Se pare că interiorul pungii conţine substanţe chimice, la care se adaugă cantităţile mari de sodiu şi zahăr din floricelele de porumb. Dacă tot ne este poftă şi ne stă gândul la floricele, mai bine apelăm la modul vechi de coacere a lor, şi anume pe aragaz.

2. Supă dietetică la conservă

Ce poate fi atât de dăunător la o astfel de supă? Supele conservate par sănătoase, dar ele sunt de multe ori încărcate cu cantităţi mari de sodiu, peste recomandarea de zi cu zi. Deşi pare că ne economiseşte timp şi bani, în realitate, supa la conservă nu face decât să ne îmbolnăvească. Aşa că, supa de casă este o opţiune mai bună. (Sugestie! Să apelăm cu încredere la reţetele bunicii).

3. Prăjituri de orez

Prăjiturile de orez au fost până acum chintesenţa unei alimentaţii sănătoase. Dar, pentru că ele sunt de fapt carbohidraţi simpli, acestea oferă puţin mai mult decât o valoare nutritivă de "carton", adică mai nimic bun. Mai bine optăm pentru legume crude sau mere pudrate cu scorţişoară.

4. Cereale "sănătoase"

Chiar şi cerealele sănătoase sunt bogate în calorii, zahăr şi sodiu. Mai rău de atât, au un conţinut scăzut de fibre! Înainte de a ne cumpăra aşa-zisele cereale "sănătoase", mai bine verificăm valoarea nutritivă a lor pentru a fi siguri de ceea ce vrem să mâncăm.

5. Iaurt digestiv

Iaurturile care promit că facilitează tranzitul intestinal sunt, de cele mai multe ori, ambalate cu ingrediente procesate - zahăr şi fructoză -, ingrediente care pot irita, de fapt, un stomac sensibil.

6. Fructe uscate

Fructele uscate par gustarea sănătoasă şi perfectă, dar multe dintre ele sunt, din nou, ambalate cu mult zahăr. Cel mai bine ar fi să optăm pentru fructele proaspete.

7. Mix de fructe

În esenţă, pot fi o alegere sănătoasă nucile, bucăţile de ciocolată neagră şi fructele uscate neîndulcite, însă un mix din ele poate fi o adevărată bombă calorică şi explozie de aditivi alimentari, coloranţi artificiali, ulei etc. În plus, avem tendinţa de a mânca mult mai mult decât ne este recomandat şi ne trezim că am devorat toată punga.

8. Chipsuri din fructe

Doar pentru că sunt făcute din fructe, asta nu înseamnă că vin la pachet şi cu beneficii sănătoase. Majoritatea chipsurilor din fructe au fost prăjite înainte, pentru a avea o textură crocantă. Pe lângă prăjeală, chipsurile mai "beneficiază" şi de alţi coloranţi şi potenţiatori de aromă.

9. Batoane din cereale

Batoanele integrale, chiar şi cele proteice conţin ingrediente chimice nedorite, arome artificiale şi îndulcitori sau zahăr. Pentru o gustare sănătoase, nişte migdale şi o bucată de brânză sau un măr cu unt de arahide pot înlocui celebrele batoane.

10. Sucuri din fructe

Împreună cu fructele uscate şi chipsurile din fructe, aparent şi sucurile naturale din comerţ sunt sănătoase. În realitate, sunt pline de zaharuri şi alte ingrediente nedorite. Adevărate "farmacii" naturale sunt sucurile preparate în casă. Banane, mere, portocale, kiwi, căpşuni, ananas, orice fruct preferat poate fi la fel de bine şi..băut!

11. Pâine cu cereale

Pâinea cu multicereale este promovată ca fiind un produs sănătos, însă multe soiuri sunt bogate în zahăr şi sărace în fibre. Cel mai bine este să citim cu atenţie ambalajul produselor de panificaţie şi să ne asigurăm că primul ingredient menţionat este într-adevăr o cereală integrală (cum ar fi ovăz sau secară).

12. Dressing "light" pentru salată

Sosurile pentru salate îmbuteliate, chiar şi cele "light" sunt pline de conservanţi, grăsimi hidrogenate şi sodiu. În schimb, putem experimenta propriul dressing pentru salată: ulei de măsline extravirgin de bună calitate amestecat cu oţet (balsamic sau cidru de mere), împreună cu ierburi, puţină zeamă de lămâie, un pic de muştar şi nişte sare şi piper.

 

 

Irina B.

sursa foto: sheknows.com

 

Publicat in: mai 2014
Etichete pentru acest articol: dulciuri, gustari sanatoase, mancare, retete culinare
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement