Ce sa mancam de sarbatori

Home « Tendințe « Noutăți

Ştiu, vin sărbătorile, un motiv în plus să adorăm gustările sărate, dulciurile, prăjelile, dar dacă mâncăm trei sau mai multe astfel de gustări pe săptămână, suntem mai predispuşi să ne cauzăm probleme de sănătate.

 

Pentru că urmează această perioadă premergătoare Crăciunului, este bine să ne alcătuim un meniu sănătos, cu reţete culinare diversificate, sănătoase, combinând proteine cu carbohidraţi, pentru că alimentele cu proteine (peşte, carne, lactate, nuci, leguminoase) se digeră într-un interval mai lung, ceea ce face să ne simţim sătui mai mult timp, iar combinate cu carbohidraţi (pâine, orez, paste), stabilizează nivelul de zahăr din sânge. Astfel, ne menţinem o greutate sănătoasă şi ne îmbunătăţim nivelul de energie şi concentrarea.

 

Toate produsele din cereale integrale, inclusiv pâinea integrală, ajută la reducerea riscului de boli de inimă, însă cele din secară sunt şi mai benefice. Secara este bogată în elemente numite lignani, care protejează împotriva anumitor tipuri de cancere şi pot atenua simptomele menopauzei. Secara are indice glicemic mic, ce îşi eliberează energia mai încet, ceea ce duce la evitarea unei creşteri abrupte a nivelului de insulină.

 

Putem opta pentru:

 

La micul dejun

• cereale integrale sau musli fără zahăr, servite cu iaurt sau lapte

• cereale cu amestec de seminţe şi iaurt

• amestec de cereale cu iaurt şi afine

• scrob condimentat

 

La prânz

• salată Niçoise

• somon afumat şi avocado pe pâine de secară

• cartofi copţi cu fasole

• cartofi umpluţi cu ton şi chives

• pâine umplută cu pui şi stropită cu humusmancare sanatoasa

 

La cină

• somon cu legume şi mentă

• curry cu pui şi nuci

• cotlete de miel cu sos de roşii condimentat

• stir-fry de legume cu nuci caju

• nuci nesărate şi fructe uscate

• biscuiţi de ovăz cu brânzică de casă

• o bucată de fruct şi câteva seminţe de dovleac

• humus cu lămâie şi coriandru, cu legume crude

 

sursă imagine: goodfood.ro

 

Autor: IRINA B.

Publicat in: decembrie 2012
Etichete pentru acest articol: gastronomie, mancare sanatoasa, masa de Craciun, retete culinare
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement