Cum sa fim cumpatati de Craciun

Home « Tendințe « Noutăți

Ştim cu toţii cât de riscante sunt bunătăţile de pe masa de Crăciun, dar asta nu înseamnă că nu vom gusta din preparatele tradiţionale gătite cu atâta drag de gospodinele noastre!

 

Nutriţioniştii au lansat câteva reguli pe care este bine să le urmăm dacă ne dorim sărbători cu bine, şi nu pe patul de spital:

 

1. Să nu ne așezăm la masă flămânzi:
Dacă avem impresia că, sărind peste micul dejun și prânz, vom economisi calorii, iar cina cea copioasă de Crăciun va avea consecințe mai puțin nefaste asupra siluetei noastre, ne înșelăm! Pentru a putea face față cu brio maratoanelor culinare din preajma Sărbătorilor, organismul trebuie să fie bine antrenat.

 

Cheia unui regim de viaţă sănătos este mâncatul puţin şi des, astfel încât să nu ne înfometăm, pentru că setăm metabolismul pe programul de “înfometare”, în care corpul va încerca să economisească fiecare calorie primită.

2. Să mâncăm fără remușcări mâncărurile noastre preferate:
Dacă ne gândim la o bucățică de șorici sau la carnea fragedă și suculentă servită la pomana porcului sau dacă visezi la sarmale, nu trebuie să ne abținem atunci când, în sfârșit, apar pe masa de Crăciun. Ca întotdeauna, cheia este moderația: gustăm, dar ne limităm la porții mici.

 

Toate aceste bunătăți extrem de gustoase, dar hipercalorice pot fi combinate cu salate verzi sau legume, paste făinoase cât mai puţine, iar fructele nu trebuie să lipsească nicio zi!

3. Nu trebuie să ne lăsăm influenţaţi de gazde, în caz că mergem în vizită:
 

Chiar dacă gazda ne îndeamnă insistent să gustăm și din asta, și din cealaltă sau să servim încă o porție, trebuie să spunem „nu” atunci când ne simţim sătui. Riscăm să ne creăm probleme, disconfort, senzaţia de prea plin instalându-se imediat ce ne-am lăsat copleşiţi de rugăminţi.

4. Să fim moderaţi cu băutura, bat-o vina!
Unde-i mâncare multă și bună, cu siguranță e și alcool din belșug. Nutriţioniştii ne recomandă să alegem vinul sec în loc de bere sau de cocktail-uri, care abundă în calorii. De asemenea, nu trebuie să uităm să bem apă din belșug, pentru că organismul nostru are nevoie de ea pentru a contrabalansa ingestia de alcool și de sare, ambele cu efect deshidratant. În plus, apa ne ajută să ne săturăm mai repede, așa că vom mânca mai puțin.

mancaruri traditionale
5. Nu trebuie să uităm să ne distrăm!
Pe lângă toate cele enumerate mai sus, să nu uităm să ne bucurăm din plin de timpul petrecut alături de prieteni și familie, de darurile de sub brad, de colinde și bunătăţile culinare.

 

În plus, odată cu distracţia, fie ea în club, petreceri, mergând la un patinoar sau la o plimbare cu sania, ne vom simţi plini de energie, iar kilogramele nu se vor mai depune!

 

surse imagini: bigbeautifulbold.wordpress.com

Autor: IRINA B.

Publicat in: decembrie 2012
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement