Idei pentru masa de Craciun

Home « Tendințe « Noutăți

Bat la uşă sărbătorile de iarnă şi deja forfota creată în jurul preparatelor tradiţionale de Crăciun este în toi! Cârnaţi, piftie, sărmăluţe, carne de porc, salată de bouef, toate alcătuiesc un meniu delicios, ca la carte, care se regăseşte pe mesele românilor cu ocazia sărbătorilor de Crăciun.

 

Nutriţioniştii trag un semnal de alarmă asupra consumului de mâncăruri "grele", care ne pot cauza probleme grave de sănătate.

 

Ştim ce fel de carne să alegem? Carne albă sau carne roşie? Unii preferă carnea de pasăre, alţii pe cea de vită, iar alţii pe cea de porc. Totuşi, care-i cea mai bună alegere?

 

Carnea albă (de pui, de curcan, de peşte) conţine mai multe proteine şi mai puţine grăsimi decât cea de porc sau de vită. Pe de altă parte, în carnea slabă de vită se găseşte un acid cu proprietăţi deosebite, acidul linoleic conjugat, care are rol în arderea grăsimilor şi prevenirea obezităţii.

 

Carnea de pasăre se remarcă prin conţinutul de fier, zinc, magneziu, vitamina B12. Fierul se asimilează mai bine din carne sau ficat decât din alimentele de origine vegetală. În ceea ce priveşte vitamina B12, aceasta se găseşte doar în produsele de origine animală, iar eliminarea cărnii din alimentaţie stă la originea carenţei de vitamina B12.

 

Carnea roşie (de vită, de porc, de miel) este bogată în grăsimi saturate şi săracă în grăsimi mononesaturate şi polinesaturate. Însă, în carnea de vită a fost descoperită şi o grăsime bună, acidul linoleic conjugat (CLA), care are un rol important în arderea grăsimilor şi împiedicarea depunerii acestora pe abdomen sau coapse, zone cu risc de obezitate. În plus, carnea roşie este o sursă bună de proteine (20 g/100 g). Cu o garnitură de legume, friptura de carne roşie furnizează organismului vitamina D, vitamina B12, crom, cupru, seleniu, zinc, fier.carne rosie

 

Carnea se remarcă prin conţinutul de fier uşor asimilabil: în 100 g carne de vită se găsesc 2 mg fier, în aceeaşi cantitate de ficat de vită – 8 mg fier. Datorită conţinutului de fier, nutriţioniştii recomandă carnea de vită pentru a preveni anemia.

 

Indiferent de alegerea făcută, cumpătarea este mama învăţăturii dacă ne dorim să ţinem doctorul departe de noi de sărbători! Indicat ar fi să nu combinăm alimentele (altfel riscăm să încetinim digestia şi să ne simţim balonaţi), să facem plimbări în aer liber şi să ne hidratăm.

 

sursă imagine: thekitchen.com

 

Autor: IRINA B.

Publicat in: decembrie 2012
Etichete pentru acest articol: gastronomie, mancare sanatoasa, masa de craciun, retete culinare
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement