Mananca fructe oleaginoase pentru o sanatate de fier

Home « Tendințe « Noutăți

Nucile, alunele, migdalele, caju, castanele, fisticul, nucile pecan etc sunt unele dintre cele mai importante surse de acizi omega 3, adică grăsimi sănătoase care ajută organismul să facă faţă temperaturilor scăzute, asteniilor, depresiilor sau bolilor.

Toate sortimentele de fructe oleaginoase au diferite acreditări de nutriţie, pentru că aduc un aport important de calciu, proteine şi grăsimi necesare unei buni funcţionări în condiţii de stres îndelungat.

De-a lungul ultimilor ani, cercetătorii au descoperit mai multe proprietăţi specifice fructelor oleaginoase care ajută la scăderea colesterolului, protejează împotriva bolilor de inimă şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sângelui. Aceste descoperiri au dus chiar la emiterea unui "calificat de sănătate", în anul 2003, care spune că o dietă care include un pumn de fructe oleaginoase pe zi poate reduce riscul de boli de inimă.

1. Nuci

"Ambalate" cu proteine, fibre şi grăsimi esenţiale, nucile sunt cele mai căutate şi cumpărate în acest sezon. O porţie de nuci nesărate (aproximativ 30 g) este o gustare nemaipomenită, cu un aport important de vitamine şi minerale valoroase.

Nucile sunt bogate în omega-3, astfel încât acestea sunt o alternativă foarte bună dacă nu mâncăm peşte gras, dar şi în L-arginină, un aminoacid care ajută la relaxarea vaselor de sânge, ceea ce le face mai flexibile şi mai puţin predispuse la formarea cheagurilor de sânge care ar putea bloca fluxul de sânge.

2. Migdale

Dacă evităm lactatele, migdalele bogate în calciu sunt o alegere bună. Migdalele sunt, de asemenea, bogate în vitamina E, un nutrient care ajută la îmbunătăţirea stării şi aspectul pielii.

3. Alune braziliene

Ideal pentru cei cu funcţie tiroidiană scăzută, aceste alune braziliene sunt o sursă bună de seleniu, de care avem nevoie pentru a produce hormoni tiroidieni activi. Seleniu sprijină, de asemenea, imunitatea şi ajută la vindecarea rănilor. Avem nevoie doar de trei sau patru nuci braziliene pe zi pentru a beneficia de toată cantitatea de seleniu necesară organismului.

4. Caju

Deoarece sunt bogate în proteine şi sunt o sursă utilă de minerale precum fier şi zinc, caju sunt o alegere excelentă mai ales în timpul unui regim alimentar vegetarian. Sunt, de asemenea, bogate în magneziu, ajutând la îmbunătăţirea memoriei. Mâncate simple sau sub formă de unt uns pe biscuiţi sau pâine, caju este ceea ce ne trebuie ca să ne simţim sănătoşi.

5. Castane

Castanele sunt bogate în carbohidraţi, fibre şi sunt o sursă bună de vitamina C. Conţin cantitatea cea mai mică de proteine decât alte fructe oleaginoase, dar au un aport important de vitamina B, inclusiv B6. Castanele pot fi servite atât ca fel principal (garnitură la o friptură delicioasă), în deserturi şi prăjituri, în smoothies sau sub formă de făină, care poate fi folosită ca o făină fără gluten.

6. Alune

Alunele sunt o sursă bună de acid folic, care joacă un rol-cheie în menţinerea homocisteinei în niveluri normale. Este bine să optăm pentru alune, dacă suntem preocupaţi de nivelul ridicat de homocisteină, un aminoacid care a fost asociat cu probleme cardiace, precum şi cu boala Parkinson.

7. Nuci de Macadamia

Bogate în grăsimi bune, nucile de Macadamia sunt adesea folosite pentru a adăuga aromă şi textură felurilor de mâncare dulci sau sărate. Deşi sunt recomandate în cantităţi mici, datorită aportului caloric, ele furnizează un nivel bun de grăsimi mono-saturate (menţin inima sănătoasă) şi sunt o sursă bogată de fibre şi minerale, inclusiv magneziu, calciu şi potasiu.

8. Nuci pecan

Nucile pecan sunt prietenele cele mai bune ale inimii, datorită conţinutului de compuşi valoroşi şi eficienţi în scăderea nivelului de colesterol. Nucile pecan sunt, de asemenea, bogate în antioxidanţi care ajută la prevenirea formării plăcii care cauzează rigidizarea arterelor inimii
şi în acid oleic, grăsimi sănătoase găsite în măsline şi avocado.

Fiind o sursă bună de vitamina B3, nucile pecan sunt opţiunea perfectă dacă ne confruntăm cu oboseală, deoarece această vitamină ne ajută să ne luăm energia din ele.

9. Fistic

Fiind deosebit de bogat în vitamina B6 (importantă pentru păstrarea unui echilibru alimentar sănătos), fisticul este o opţiune bună dacă avem perioade de moleşeală. În plus, fisticul conţine niveluri rezonabile de luteină şi zeaxantină, doi antioxidanţi care joacă un rol important în protejarea ochilor. De asemenea, conţine potasiu şi fibre, o porţie de 30 g de fistic furnizând de trei ori mai multe fibre decât aceeaşi cantitate de prune.

 

 

Irina B.

sursa foto: facebook.com

Publicat in: octombrie 2013
Etichete pentru acest articol: alune, caju, fistic, gastronomie, migdale
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement