Sa slabim cu dieta macrobiotica

Home « Tendințe « Noutăți

Trebuie să recunosc că nu ştiam nimic despre această dietă "minune", pe care o urmează frumoasa actriţă Gwyneth Paltrow.

De când ţine această dietă, care este, de fapt, un stil de viaţă, aceasta declară că se simte fericită şi frumoasă.

Haide să vedem ce este dieta macrobiotică:

Cuvântul "macrobiotic" provine din limba greacă şi înseamnă "viaţă frumoasă" sau "viaţă lungă".

Dieta macrobiotică a fost iniţiată de un filosof japonez pe nume George Ohsawa, ce dorea să găsească un regim sănătos, care să prevină bolile şi totodată să le vindece, el însuşi fiind bolnav.

Dieta are la bază alimente ce conţin în mod egal energiile yin şi yang, cum ar fi cerealele, peştele şi unele alimente, cu condiţia ca toate să provină direct din natură, nemodificate, neprelucrate.

Alimentele yin sunt mai dulci, iar cele yang sunt mai sărate.

Dieta reprezintă stabilirea unei legături cu natura din jur, de a cărei calitate depinde peste 90% din sănătatea noastră.

Interesant este că această dietă presupune nu doar mâncare naturală, organică, în cea mai mare parte de origine vegetală, ci şi o atitudine relaxată şi o viaţă interioară împlinită.



Practic, mai mult decât mâncarea, această dietă pune accent pe viaţa spirituală, pe atitudine, pe felul în care este privită viaţa şi pe modul armonios în care elementele yin şi yang o balansează.

Aşa cum ai auzit de foarte multe ori, mâncarea trebuie să fie mestecată cu răbdare pentru a fi bine digerată. Şi la această dietă se merge pe acelaşi principiu.

Dacă te decizi să ţii această dietă, ai libertatea de a mânca aşa cum doreşti alimentele, de a le combină şi prepara după propriul gust.

Ce alimente sunt permise?

Cerealele integrale şi produse derivate din acestea: orezul brun, orzul, grâul integral şi ovăzul. Acestea reprezintă 50-60% din dieta macrobiotică, fiind consumate zilnic fierte sau sub formă de germeni.

Legumele proaspete sau preparate în supe reprezintă aproximativ 30% din hrana zilnică: fasole, linte, soia, varză, bok choy (varză chinezească), broccoli, conopidă, ceapă, dovlecel, nap, morcovi, ridichi.

În materie de fructe, sunt permise fructele proaspete sau uscate: mere, pere, fructe de pădure, căpşuni, struguri, caise, prune, stafide, pepene.

 

Peştele este recomandat de 3-4 ori pe săptămână, în special codul, crapul, calcanul, plătică, păstrăvul.

 

Pentru condimentarea mâncărurilor, apelează cu încredere la uleiuri vegetale de susan, de nucă de cocos, sare de mare nerafinată şi unele condimente de soia.
 

Ca băuturi se recomandă apa plată, şi nu cea minerală.

 

Dacă ţi se face poftă de ceva dulce, de aproximativ două-trei ori pe săptămână, cu moderaţie, poţi consuma alimentele care sunt în mod natural dulci (cum ar fi sucurile de fructe), dar şi îndulcitori naturali, cum ar fi siropul de orez sau malţ.

 

În schimb, i-aţi adio de la zahăr, miere, melasă, ciocolată sau alte tipuri de produse dulci sau îndulcitori.

 

 

 

Autor: IRINA B.

Sursa foto: allpics4u.com

Publicat in: mai 2013
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement