Fructele verii !

Home « Tendințe « Top

Fie ca le consumi ca atare, intr-o salata de fructe, ori in preparate mai laborioase, precum inghetata, sorbetul sau sufleurile usoare, fructele te racoresc si-ti indulcesc viata.
Ele contin toti nutrientii de care are nevoie corpul (vitamine, proteine, minerale, aminoacizi, enzime, acizi grasi), cu rol de hranire, hidratare si curatare.
Piersicile zemoase si aromate evoca perfect astmosfera de vara. Piersicile sunt cele mai gustoase în lunile iunie si iulie si sunt perfecte pentru zilele calde de vara. O singura piersica este suficienta pentru a acoperi necesarul zilnic de vitamina C.
Piersicile sunt gustarea perfecta si pot fi folosite în nenumarate retete, de la deserturi la antreuri. Piersicile pe grill sau la cuptor cu scortisoara reprezinta un desert sarac în calorii, dar bogat în arome! Le poti folosi pe post de garnitura langa carnea de pui, porc, fructe de mare, orez sau couscous.
Ciresele sunt considerate super-fructe datorita numeroaselor propietati pe care le au: diuretice, anticancerigene, antiinflamatorii, energizante si regeneratoare. Acestea contin mult potasiu, vitamina C si sunt printre cele mai bogate alimente în antioxidanti, care protejeaza celulele de actiunea negativa a radicalilor liberi. Ciresele sunt unele dintre fructele cele mai sarace în calorii si au un continut ridicat de apa. În acelasi timp sunt bogate în nutrienti, vitamine, minerale, care sunt esentiale pentru o viata sanatoasa.
Desi ai la dispozitie capsuni pe toata perioada anului, acestea sunt cele mai aromate în acest sezon. O portie de capsuni are mai multa vitamina C decat o portocala. Au gust inconfundabil si putine calorii. Aproximativ 150 de grame contin doar 50 de calorii. Capsunile sunt bogate în vitamine – C, E, B1, B2, B6, K, PP – si au în compozitie si acid folic, fier, calciu, magneziu si fibre, care ajuta în procesul de digestie.
si ele vedete printre fructele verii, visinele abunda în substante nutritive. În micile bobite cu gust acrisor, gasesti multa vitamina C, betacaroten, calciu, potasiu, fosfor. Aceste fructe îti mentin silueta (te scapa de colaceii de pe burtica), calmeaza durerile menstruale, te protejeaza de razele ultraviolete si refac muschii obositi de atatea drumetii.
Daca îti place sa faci plaja, caisele nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu. Contin mult betacaroten, pe care organismul îl transforma în vitamina A. Aceste fructe te protejeaza de razele nocive si de infectii ale pielii si te ajuta sa ai un bronz uniform gratie vitaminei E. Totodata, o piersica îti asigura o cincime din necesarul zilnic de vitamina C, care contribuie la topirea grasimilor.
Împreuna cu suratele ei din categoria fructelor de padure, zmeura este o sursa delicioasa de antioxidanti –
100 g asigura trei sferturi din doza zilnica de vitamina C. În zilele toride, cand te cuprinde moleseala, o portie de zmeura are efect rapid de revigorare datorita mineralelor (calciu, potasiu, fier si magneziu), care se absorb eficient în prezenta vitaminei C.
Pepenele verde este cea mai buna alegere atunci cand este cald, acesta hidratand si oferind o substanta benefica numita licopen ce protejeaza pielea împotriva arsurilor solare si lupta împotriva cancerului. Pe langa licopen, pepenele rosu este o sursa bogata de vitaminele A si C, contine vitamina B6, beta-caroten, tiamina si potasiu.
Dulce, suculent si aromat, pepenele galben are in compozitie foarte multe vitamine, minerale si antioxidanti, ale caror efecte terapeutice le vei simti imediat.

sursafoto: pinterest

 

Publicat in: iulie 2017
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement