Mananca inainte si dupa ce mergi la sala

Home « Tendințe « Top

Cu toate că auzi des cum că nu este indicat să mănânci înainte şi cu atât mai mult după sală, ei bine, nimic nu este adevărat.

Organismul are nevoie de energie înainte să-ţi faci antrenamentul la sală şi de refacere după ce ai fost la sală. Bineînţeles, asta nu înseamnă să mănânci cu câteva minute înainte să pleci la sală. Totul trebuie calculat, făcut cu cap, astfel încât să dai cel mai bun randament.

Pentru asta, în afara alegerii potrivite a orelor de răsfăţ culinar, trebui să înveţi să alegi corect alimentele pe care să le consumi înainte de a merge la sală şi după ce pleci de acolo.

Nici extrema cealaltă, aceea a stomacului gol, nu este bună. Ideea că vei arde mai multe calorii pe stomacul gol este o mare greşeală. Dacă vrei să îţi maximizezi rezultatele exerciţiilor fizice, să ai energie şi să arzi ţesutul adipos, atunci este important să mănânci.

În cazul în care nu ştiai, mare parte din energia pe care o foloseşti în timpul exerciţiilor fizice nu vine de la ultima masă luată, ci de la carbohidraţii şi grăsimea stocate în muşchi. Asta înseamnă că trebuie să îţi asiguri mereu o alimentaţie sănătoasă, nu doar înainte de antrenament.

Cel mai indicat este să mănânci cu circa 1 oră înainte de antrenament, pentru ca organismul să aibă timp să-şi ia energia necesară care să te ajute să faci faţă orelor de antrenament.

Per ansamblu, optează pentru alimente proaspete, care să se digere uşor, şi nu pentru acelea care o îngreunează. Dacă mănânci o mâncare foarte grasă, organismul ar face faţă cu mare dificultate şi procesului foarte laborios al digestiei, dar şi al exerciţiului fizic la care este supus.

Indicat este ca înainte de sală să mănânci alimente bogate în carbohidraţi şi proteine, pentru ca să-ţi încarci muşchii cu glucoză. Procedând astfel, efortul în momentul în care faci exerciţiile ţi se va părea mai uşor. Este unul dintre puţinele momente când se recomandă carbohidraţi.

După sală, ca să refaci rezervele de glucoză din muşchi, tot carbohidraţii sunt baza, alături de proteine, aminoacizi sub formă de brânză, lapte, iaurt, friptură, ouă, astfel încât să se refacă muşchiul şi să se obţină efectul maxim.

După sală, evită să mănânci alimente bogate în grăsimi sau dulciuri. Au o valoare nutriţională mică şi nu ajută la hrănirea corespunzătoare după antrenament.

Chiar dacă ţi se pare că nu mai ai pic de forţă după ce ai ieşit de la sală, nu da iama în frigider imediat ce ai intrat pe uşă. Lasă să treacă 30 de minute, timp în care muşchii să se odihnească după un antrenament istovitor.

Totuşi, dacă nu te poţi abţine de la a ciuguli ceva, îţi poţi astâmpăra foamea cu o banană (conţine potasiu, glucoză, magneziu şi vitamine), excelentă după efort fizic. De asemenea, în loc de banană poţi alege pepene galben, mango sau avocado.

Cum rămâne cu batoanele şi băuturile energizante?

Este adevărat că sunt utile în cazurile de maxim antrenament, însă este bine să nu faci o obişnuinţă din asta. Nu înlocui o masă cu un baton energizant, cu toate că ai impresia că-ţi dă mai multă energie şi că te satură. Nimic nu se compară cu o masă compusă din alimente sănătoase, care să-ţi încarce organismul din plin cu vitamine, proteine şi minerale.

Cu toate că batoanele energizante au proteine, minerale şi vitamine, sunt destinate sportivilor care nu au timp să mănânce. Nu sunt rele, dar mai recomandată este o mâncare sănătoasă.

Băuturile energizante nu sunt de evitat, chiar înainte de antrenament şi în timpul lui, sunt recomandate, dar nu Coca-Cola sau Pepsi, care doar ajută să completeze pierderile de apă şi de electroliţi.

Însă cea mai bună tot apa rămâne! Apa este sfântă; nu doar că te ajută să nu deshidratezi, dar te şi energizează şi-ţi potoleşte setea după ce ai făcut cardio, de exemplu.

O viaţă sănătoasă implică în mod direct o alimentaţie echilibrată şi sport. Cu toate acestea, efortul depus pentru exerciţiile fizice trebuie să fie progresiv. Iar pentru a face faţă cu brio efortului, ai nevoie de un regim alimentar sănătos şi de o hidratare pe măsură.

 

 

Irina B.

sursa foto: pinterest.com

Publicat in: iulie 2013
Etichete pentru acest articol: fitness, fructe si legume, gastronomie, regim alimentar, sport
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement