Semintele de chia, datatoare de energie si stare de bine

Home « Tendințe « Top

Consumate încă de pe vremea aztecilor şi a mayaşilor în era pre-columbiană, seminţele de chia ("Salvia hispanică") au nenumărate beneficii asupra organismului, fiind considerate unele dintre alimentele cu cel mai valoros conţinut nutriţional. Aceste seminţe, care au un gust asemănător nucilor, fac parte din familia mentei şi cresc în mod abundent în sudul Mexicului şi în Guatemala.

Recent, seminţele de chia au devenit din ce în ce mai cunoscute şi incluse în alimentaţie, deoarece au o concentraţie mai mare de acizi graşi Omega 3 decât peştele, mai multe proteine decât soia şi mai multe fibre decât seminţele de in. Mai pe scurt, seminţele de chia conţin foarte mulţi nutrienţi şi antioxidanţi extrem de valoroşi pentru buna funcţionare a organismului.

Seminţele de chia pot fi un foarte bun înlocuitor al produselor cu un conţinut de acizi graşi omega 3, numai 3 linguri şi jumătate de seminţe conţinând aceeaşi cantitate de omega 3 care se găseşte în 900 de grame de somon!

În general, organismul nostru are nevoie de 20-35 de grame de fibre pe zi, dar majoritatea dintre noi nu consumăm nici măcar jumătate din această cantitate. În acest caz, seminţele de chia furnizează aproape 50% din aportul zilnic necesar, cu 11 grame de fibre în 30 de grame de seminţe.

Chia are atât de multe proprietăţi, încât nu ar trebui să ne lipsească din dieta zilnică. Sunt dătătoare de energie, stare de bine, vivacitate şi gândire pozitivă. Au chiar de 6 ori mai mult calciu decât laptele integral, de 3 ori mai mult fier decât spanacul şi de 15 ori mai mult magneziu decât broccoli.

Ele pot fi păstrate într-un loc mai răcoros din bucătărie mai mult timp, fără a exista riscul să devină râncede sau să-şi piardă din proprietăţi, pentru că sunt atât de bogate în antioxidanţi, încât nu se deteriorează.

Seminţele de chia ajută chiar şi în procesul de slăbire, datorită conţinutului ridicat de fibre, care au rolul de a reduce pofta de mâncare. Acestea absorb până la de 12 ori greutatea lor şi se extind în stomac, făcându-ne să ne simţim sătui pentru o perioadă de timp mai îndelungată (atunci când intră în contact cu apa, seminţele se transformă într-un fel de gel care creşte în dimensiune). De asemenea, contribuie la blocarea absorbţiei de calorii pentru anumite mâncăruri şi încetinesc rata de transformare a carbohidraţilor în zaharuri simple, ajutând la controlarea nivelului de zahăr din sânge.

Înmuiate în apă şi băute pe stomacul gol, seminţele de chia ajută la o hidratare mai bună a organismului şi la păstrarea acestui nivel pe perioade lungi de timp.

Seminţele de chia pot fi folosite într-o mulţime de preparate pe care le consumăm zilnic. Fiind uşor digerabile, seminţele nu trebuie pisate înainte de a fi adăugate în mâncăruri. Seminţele integrale de chia pot fi adăugate în salate, sandwich-uri, supe, în cerealele cu lapte sau în iaurtul de la micul dejun. Pot fi amestecate în shake-uri, smoothie-uri sau adăugate produselor de patiserie sau panificaţie. Iar prăjiturile cu seminţe de chia sunt mult mai sănătoase!

 

 

 

Irina B.

sursa foto: babble.com

Publicat in: noiembrie 2013
Etichete pentru acest articol: gastronomie, retete culinare, retete de post, seminte de chia
Inapoi la categoria «« Tendințe

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement