Savoarea gustului are un nume: somonul

Home « Turism « Retete pescaresti

Somonul are puţine calorii şi grăsimi săturate, dar este bogat în proteine, acizii graşi omega 3, triptofan (aminoacid esenţial care stimulează producţia de serotonină) şi vitamina D (menţine normal nivelul de calciu şi de fosfor din organism).

 

O singură porţie de somon conferă organismului o serie de minerale şi de vitamine esenţiale, precum seleniu, proteine, vitamina B3 (niacină), vitamina B12 (cobalamină), fosfor, magneziu şi vitamina B6 (piridoxină). Acestea protejează inima de aritmie, infarct şi ajută la scăderea nivelului trigliceridelor (grăsimea din sânge) din organism. Previne şi controlează presiunea şi tensiunea din sânge, are rol protectiv împotriva cancerului de ficat şi celui de prostată şi ajută la îmbunătăţirea calităţii somnului.

 

Pentru a beneficia din plin de proprietăţile miraculoase ale somonului, este recomandat să-l gătim la cuptor, la aburi sau fiert, în niciun caz prăjit.

 

Tortillas cu somon si sos guacamole

 

Ingrediente: 500 g somon; 200 ml de iaurt; 2 avocado; 1 linguriţă pudră de usturoi; 2 linguri de paprika afumată; ½ linguriţă de zahăr; 1 lingură sos de chilli; zeama de la 1 lime; 8 tortillas; 1 legătură mică de coriandru; câteva felii de ardei iuţi, feliaţi; sare; piper

 

Mod de preparare: Amestecă pudra de usturoi, paprika afumată, zahărul cu sare şi piper, după care trece somonul prin acest amestec.

Între timp, încinge grătarul. Amestecă iaurtul, sosul de chilli şi zeama de lămâie, asezonează şi lasă deoparte. Aşază somonul, cu pielea în jos, într-o tavă tapetată
cu folie de aluminiu şi pune-l pe grătar cam şapte-opt minute, până se pătrunde. Pe urmă, ia somonul de pe grătar şi curăţă-l cu grijă de piele.

Pentru guacamole, curăţă 2 avocado copţi şi pune-i într-un castron. Pasează-i cu o furculiţă
până sunt cremoşi. Într-un castronel, amestecă zeama de la 1 lămâie, 8 picături de sos Tabasco, 1 ardei roşu iute, curăţat şi tăiat în cubuleţe, coriandru tocat, 1 ceapă roşie mică, tocată fin, 2 linguri ulei de măsline şi sare, după gust.

Rupe somonul în bucăţi mari şi serveşte-l cu tortillas calde, iaurtul aromat, sosul de guacamole, coriandru proaspăt şi ardei iuţi.


Somon învelit în prosciutto cu rozmarin şi sos pesto

Ingrediente: 500 g somon; câteva fâşii de prosciutto; 3 căţei de usturoi, tocaţi; 1 lămâie, tăiată felii; ½ lămâie, pentru stors; 1 pungă de rozmarin proaspăt; 3 cartofi dulci, tăiaţi în bucăţi; 100 g pesto; 2 căţei de usturoi, zdrobiţi

Mod de preparare: Încinge cuptorul la 180˚C. Freacă feliile de somon cu rozmarin şi usturoi, după care înveleşte fiecare bucată
de somon în două felii de Speck şi stropeşte pe ambele părţi cu ulei de măsline.

 

Pune feliile de somon învelite în fâşii de prosciutto într-un vas termorezistent, pe un pat de lămâie şi rozmarin. Presară restul de usturoi şi rozmarin, apoi stoarce deasupra jumătate de lămâie. După care dă la cuptor 30-40 de minute, până când s-au pătruns, iar Speckul a devenit crocant.

Între timp, fierbe la abur cartofii dulci. Când sunt gata, lasă-i la răcit, apoi taie-i cubuleţe. Amestecă-i cu puţin rozmarin şi usturoi, apoi serveşte-i ca garnitură la peşte, împreună cu sosul pesto.

 

 

 

Irina B.

sursa foto: taste.com.au

Publicat in: noiembrie 2013
Etichete pentru acest articol: gastronomie, retete peste, retete somon, turism gastronomic
Inapoi la categoria «« Turism

Comentarii

Nu sunt comentarii

Adauga Comentariu

« Trebuie sa te loghezi pentru a posta un comentariu sau comentariul tau trebuie aprobat




Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului eatermagazine

Advertisement